• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har du någon gång köpt en klocka hos en AD?

Har du någon gång köpt en klocka hos en AD?

  • Ja

    Röster: 121 74.7%
  • Nej

    Röster: 41 25.3%

  • Totala väljare
    162

JayLar

Rolex
2-Faktor
Tycker alltid man tappar lusten att köpa något när man kliver in hos en AD (i alla fall i Malmö) så det brukar bli andra alternativ.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Utveckla. Jag var inne på Bergströms i somras och pratade och provade Rolex en halvtimme. Hur trevligt som helst.

Jag var kanske lite negativ, men tycker det ofta är rätt stelt och inte så gästvänligt som det skulle kunna vara tillsammans med överpriser på t.ex. länkkortning, okunnighet om vanliga modeller m.m. Dessutom lite nonchalant när man lämnar saker på service, man får själv ligga på för att få besked när det är klart - flummiga svar på hur servicen gick m.m. Sammantaget handlar jag hellre begagnat av klockintresserade och sparar 15 tusen på samma gång samt kortar länken själv och sparar 500 spänn för 10 minuters jobb.
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Tillägg till mitt förra inlägg - detta var generellt och inte riktat mot en specifik AD. Jag har helt enkelt svårt att se vad jag får för mervärde av att betala mer än om jag handlar från gråhandlare eller begagnat
 

Boris Balkan

Fark you!
Tillägg till mitt förra inlägg - detta var generellt och inte riktat mot en specifik AD. Jag har helt enkelt svårt att se vad jag får för mervärde av att betala mer än om jag handlar från gråhandlare eller begagnat

Det du beskriver är trista erfarenheter som du naturligtvis inte ska belöna med att ge mer business om det går att undvika. Mitt generella råd är att bygga en relation med en AD du gillar. Du kommer då att märka ett du får lika bra eller bättre priser än någon gråhandlare kan erbjuda dig.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Räknas rakt från tillverkaren?
En klocka köpte jag av en annan klocksnackare inne hos Rob E. Tror at jag borde svänga förbi och tacka de för det någon gång...
 

Rookien

Panerai
Hört mycket bra om Nymans. Ska nog besöka dem på torsdag när jag ändå är i Norrland (Stockholm).

Varför inte Rob Engström ??
Jag kan garantera dig en trevlig upplevelse, och en service som håller första klass. Jag har själv hittills inte köpt något av Rob E, fick upp ögonen för dem relativt nyligen.
Har besökt dem ett par gånger, bla har de hjälpt mig fixa med min explorer (trots jag inte köpt den där) vid två tillfällen, testat ett par klockor, och blivit väldigt trevligt bemött vid varje tillfälle - och ett gediget och ärligt trevligt bemötande!
Kommer personligen aldrig handla varken klockor eller tillbehör någon annanstans framöver....
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Varför inte Rob Engström ??
Jag kan garantera dig en trevlig upplevelse, och en service som håller första klass. Jag har själv hittills inte köpt något av Rob E, fick upp ögonen för dem relativt nyligen.
Har besökt dem ett par gånger, bla har de hjälpt mig fixa med min explorer (trots jag inte köpt den där) vid två tillfällen, testat ett par klockor, och blivit väldigt trevligt bemött vid varje tillfälle - och ett gediget och ärligt trevligt bemötande!
Kommer personligen aldrig handla varken klockor eller tillbehör någon annanstans framöver....

Får väl testa Rob också ;) Ligger det någon kul klockaffär nära Drottninggatan btw?
 
Topp