• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har du sett din favoritartist live ??

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
En del av dom. Sett Pearl Jam varje gång i Sverige förutom den allra första -91/92. Dom har levererat varje gång. Kanske liiiite 1/2-svagt 2000(?) på Sjöhistoriska.

Globen för 2-3 år sedan å Friends förra året var dock hur bra som helst. Ett äkta liveband med nytt set varje kväll. Fantastiskt.

En av de bättre konserterna är annars Alanis Morrisette på Cirkus precis innan debuten "breakade". Otroligt tight band med bla Taylor Hawkins (numera Foo Fighters) på trummor. Bra, intimt gig.

Dock missat Faith No More och det grämer mig. När det begav sig så uppfattade jag inte deras storhet å när de spelade på Peace & Love för ett antal år sedan så missade jag det å för några veckor sedan på Bråvalla så var jag upptagen med andra engagemang som inte kunde bokas om. Hoppas de återkommer nån mer gång. Skulle vara kul att se dom i ett lite mindre sammanhang.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag har nog ingen favoritartist, men jag ser upp väldigt mycket till flera artister. Jimi Hendrix är en artist och givetvis har jag aldrig sett honom live, men jag fick en timme med en av hans tekniker för något år sedan under någon spelning i Danmark b.la.

Om nu hans historier stämmer och om han nu ens var i närheten av Hendrix ska jag låta vara osagt, det blir roligare så. Han blev sedan producent, halvkänd efter lite eftersökningar.
 

SSL

Audemars
Bone Thugs N Harmony har varit min favoritgrupp sen jag gick i fjärdeklass och kom över låten Crossroads. Om det var via radio eller om nån spelade den för mig minns jag inte, men varit ett Bone Thugsfan sen dess. Svalare på senare år dock. Men såg dom live (tyvärr inte alla samlade) i september 2012 i Fryshuset. Mäktigt som fan även om jag inte lägre var hardcore då. Som ung hade jag Bone Thugsaffischer på väggarna i pojkrummet. Så ett fett minne iaf.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Några rätt roliga fossila minnen...
Frank Zappa på Djurgården 1973 (Tv sända Oppopoppa )
Dr Hook som spelade nakna på Roskilde 1975 ( minns särskilt gitarristens ding-a-ling-long under sina solon)
Yes på Gröna Lund i hällregn 1976(?)
MA Numminen och Pedro på Stadspuben i Luleå runt 1980
:)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Johnny Cash är död så jag kommer nog aldrig att se min favoritartist live. Det samma gäller Louis Armstrong, Ella Fitzgerald och Edit Piaf.

Annars står spelningarna med Kraftwerk, DAF, FLA och Front 242 rätt högt i kurs när det kommer till konsert minnen.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Johnny Cash är död så jag kommer nog aldrig att se min favoritartist live. Det samma gäller Louis Armstrong, Ella Fitzgerald och Edit Piaf.

Annars står spelningarna med Kraftwerk, DAF, FLA och Front 242 rätt högt i kurs när det kommer till konsert minnen.
Det är uppfriskande med personer som har riktiga favoriter som spänner ett väldigt brett musikspektrum. Mitt spektrum sträcker sig bara från The Skatalites till S.P.O.C.K... ;)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Har också fossila minnen:). Pink Floyd 3 gånger. Två gånger i Köpenhamn och en gång på Ullevi! Johnny Cash en gång!
Var inne på symfonirock ett tag och såg då Camel samt Yes!

Lite otippat så var Simple Minds en av det bästa konserterna jag sett!
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Bone Thugs N Harmony har varit min favoritgrupp sen jag gick i fjärdeklass och kom över låten Crossroads. Om det var via radio eller om nån spelade den för mig minns jag inte, men varit ett Bone Thugsfan sen dess. Svalare på senare år dock. Men såg dom live (tyvärr inte alla samlade) i september 2012 i Fryshuset. Mäktigt som fan även om jag inte lägre var hardcore då. Som ung hade jag Bone Thugsaffischer på väggarna i pojkrummet. Så ett fett minne iaf.

Har precis börjat lyssna igen efter +10 års break. :)
 
  • Like
Reactions: SSL

KenKun

Patek
2-Faktor
Jay-Z och Kanye Wests konsert i Globen 2012 var rätt fet :)

794179B9-E298-4DE8-81AA-648366F48BC9.JPG
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Depeche Mode 9 ggr tror jag... , varav två gånger på Olympiastadion i Berlin, galet.
The Clash hade man ju jävligt gärna sett, lite för ung för det tyvärr (37)
Bästa konserten någonsin: New Order på Cirkus 2001, och i november är det dags igen :happyhappy::happyhappy::happyhappy:
 

Poppe

Cartier
Såg ett svagt KISS på Sthlm stadion -08. Är på väg till Sthlm igen för AC/DC. Så nära på. Vill gärna se Joe Bonamassa live nån gång, grym bluesgitarrist.
 

Rajding

Omega
En konsert jag dock minns var Pink Floyd på Ullevi 1994. 50 000 pers. Vilken musik, och vilken satans show med ljud och ljus. Krävde tydligen tillstånd från sprängämnesinspektionen, strålskyddsinstitutet och luftfartsverket.
Förutom all laser, flygande grisar och det hårresande vokalistsolot i The great gig in the sky minns jag finalen med en gigantisk discokula som blommade upp i mitten av plan och kastade reflexer runt hela stadion. Magisk kväll.

+1 på den konserten. Och The Wall med Roger Waters på Ullevi förra året var också ruskigt bra.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Såg precis Ferry Corsten live för tredje gången. Mäktigt. Helt galet när han spelade sin generate remix och sedan prydz - opus, rysningar. Ser framemot Carl Cox, Hot since 82 och lite annat imorgon. På torsdag blir det armin van buuren, Eric Prydz (omfg) samt fler. You jelly @dauit?
20150721_040638.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Såg precis Ferry Corsten live för tredje gången. Mäktigt. Helt galet när han spelade sin generate remix och sedan prydz - opus, rysningar. Ser framemot Carl Cox, Hot since 82 och lite annat imorgon. På torsdag blir det armin van buuren, Eric Prydz (omfg) samt fler. You jelly @dauit?
20150721_040638.jpg
Nice. Jag har inte sett Corsten, men det är rätt häftigt tycker jag att DJs/elektroniska akter med ett större antal år (15+ på Corsten) på nacken fortfarande är i ropet. Jag kanske skall ta och stänga av Smurf Hits #89 och alla Lasse Maja-ljudböckerna på stereon och kolla upp vad Paul Oakenfold, Nick Warren, John Digweed gör nu för tiden. För att inte tala om Paul van Dyk, Christopher Lawrence, och alla andra gamla storheter inom progressive house/trance... :oldman:
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Nice. Jag har inte sett Corsten, men det är rätt häftigt tycker jag att DJs/elektroniska akter med ett större antal år (15+ på Corsten) på nacken fortfarande är i ropet. Jag kanske skall ta och stänga av Smurf Hits #89 och alla Lasse Maja-ljudböckerna på stereon och kolla upp vad Paul Oakenfold, Nick Warren, John Digweed gör nu för tiden. För att inte tala om Paul van Dyk, Christopher Lawrence, och alla andra gamla storheter inom progressive house/trance... :oldman:
Fantastiskt helt klart. Justeja, Oakenfold hann man se i oktober vilket även det var trevligt. Glömde helt att även Paul van Dyk spelar också nu på torsdag, så kommer bli fullspäckat. Musik är härligt, speciellt live.
 

watchwelder

Friends of KS
Varit på några, Wu-Tang, Eminem(Dr. Dre), Odd Future, Avicii och Bruce Springsteen. Då jag är mest för rap/hiphop är Eminem det bästa jag varit på, Wu-Tang är favoriten men Eminems konsert var bättre! Samt att Dre kom in o drog några låtar!
 

Icaras

Rolex
Tror faktist aldrig att jag sett någon av de större utan att bli en smula besviken. Roligast har varit de som helt oväntat överraskat, som t.ex mindre kända black metal eller EBM band.

Även ganska skoj att ha sett Mayhem på Malmöfestivalen av alla ställen. Som 15-årigt fan var det såklart guld värt :)
 

Greven

Audemars
Såg mina barndomshjältar Kiss på Stadion, jag växte upp med Destroyer och Love Gun så jag tog chansen att se dem när de återförenades med alla orginalmedlemmar. Spelningen var väl inte den bästa, de var lite trötta, men jag kunde bocka av det från listan i allafall. En annan spelning som var 600% ösigare var när Tenescious D precis släppt sitt första album och hade inte blivit så kända ännu. De gjorde en akustisk spelning på Fryshuset och de rockade så jag tror att takbjälkarna knäcktes! Sånt röj!
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Sett Therapy? varje gång de varit här sen -95. Blivit några ggr sen dess. Bästa var klart den på Studion (-98?).
Egentligen bara The Clash och Joy Division jag skulle döda för att se! Men det är rätt kört!

Tycker egentlgen de oväntade fantastiska spelningarna är de bästa.
Såg Rufus Wainwright på Roskilde och det var magiskt. Visste knappt vem det var.
Kent strax innan de släppte första skivan var också en sån.

Depeche Mode 9 ggr tror jag... , varav två gånger på Olympiastadion i Berlin, galet.
The Clash hade man ju jävligt gärna sett, lite för ung för det tyvärr (37)
Bästa konserten någonsin: New Order på Cirkus 2001, och i november är det dags igen :happyhappy::happyhappy::happyhappy:
Den New Order-spelningen var bland det sämsta jag sett. Tänk så olika det kan va. :D
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Har haft turen att se mina husgudar sedan tonåren, The Sisters of Mercy, live fem gånger i Sverige. Kan dö lycklig.
 

Psykel

Patek
Några... R.E.M. två gånger, Bruce Springsteen (som dessutom framförde min favvoskiva, Born to run, i sin helhet för första gången nånsin), Roger Waters, ZZ Top...
 

WBergdahl

Panerai
Finns bara ett band jag på riktigt gärna skulle se live, men kommer aldrig att hända... Fick inte ens leva samtigt som dom spelade, tråkigt nog!

Pratar givetvis om Queen!
Drömmarnas dröm är det... Men får nöja mig med YouTube och liveskivor!

Maffigaste jag varit på var Tomorrwoland 2012 och såg SHM, vilket var deras sista år på festivalen! Det var ruggigt fett
 
Topp