• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har du sett din favoritartist live ??

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Lyckliga ni som är födda något årtionde tidigare! Jag har inte haft en lika förmånlig uppväxt men har lyckat se Rolling Stones 2014 och AC/DC 2015 i vart fall. Sedan har några svenska klassiker som Uggla och Gyllene Tider också hunnits med, trevligt absolut men inte i närheten av alla bra band därute. Djupt avundsjuk på er som haft möjlighet att se Guns n´Roses och Queen. Kiss ska man väl fortfarande kunna klämma även om de börjar vara trötta.
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Red Hot Chili Peppers - 16 gånger. 17 om man räknar med den inställda spelningen på Sjöhistoriska, för där har jag bara konsertaffischen...
 
Smashing Pumpkins 2 gånger (Köpenhamn och Stockholm) och Counting Crows en gång på Nya Zeeland.
Counting Crows är inte mitt absoluta favoritband men INGET kommer att slå den konserten!
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Har en kärlek till reggae i alla dess former, listan kan göras lång..
För att nämna några jag sett live, favoriter är dom alla på sitt sätt.
Samtliga söner Marley
Don Carlos, Mighty diamonds, The Abyssinians, Alborosie, Max Romeo, Israel Vibration, Anthony B, Sizzla, Governor Andy, Culture, The Gladiators, Steel Pulse, Inner Circle, Black Uhuru, Lee "scratch" Perry, The Congos. osv osv.. :)
 

Jonaz

Rolex
Har sett det mesta i favoritväg.
Slipknot, meshuggah, slayer, korn, deftones, qotsa är några höjdpunkter.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Har en kärlek till reggae i alla dess former, listan kan göras lång..
För att nämna några jag sett live, favoriter är dom alla på sitt sätt.
Samtliga söner Marley
Don Carlos, Mighty diamonds, The Abyssinians, Alborosie, Max Romeo, Israel Vibration, Anthony B, Sizzla, Governor Andy, Culture, The Gladiators, Steel Pulse, Inner Circle, Black Uhuru, Lee "scratch" Perry, The Congos. osv osv.. :)

Som metalhead (nåja...) hade jag låga förväntningar när mina vänner drog med mig för att se Inner Circle igår kväll. Men helvete vad bra det var.

Och vilken feel good-upplevelse :)
 

Enellios

Cartier
Några livespelningar som hunnits med,
The Who, Kiss, AC/DC, Iron Maiden, U2, Rammstein, Mustasch, Europe, Sabaton, James Blunt, Coldplay, Eldkvarn, ett gäng EDM artister och diverse festivaler mm.

Några av de omöjliga drömspelningarna är Dire Straits, Led Zeppelin, Queen och Pink Floyd i originaluppsättningarna.
 

UNO

Panerai
"Robert:
Har en kärlek till reggae i alla dess former, listan kan göras lång.."

Du får ha som livskryss att köpa villan där Bromma som Bob hyrde istället för ytterligare en Rolex ;-)
 

RBJSWE

Cartier
Många hård- (och mjuk-)rockare här. Själv hade jag biljetter till min stora ungdomsidol Michael Jackson i London, men som av förklarliga skäl inte blev av (egoistiskt att trilla av pinn). Någon som sett The king of Pop under 80-/90-talet?
 
Har en kärlek till reggae i alla dess former, listan kan göras lång..
För att nämna några jag sett live, favoriter är dom alla på sitt sätt.
Samtliga söner Marley
Don Carlos, Mighty diamonds, The Abyssinians, Alborosie, Max Romeo, Israel Vibration, Anthony B, Sizzla, Governor Andy, Culture, The Gladiators, Steel Pulse, Inner Circle, Black Uhuru, Lee "scratch" Perry, The Congos. osv osv.. :)
Boomschakalack...respekt alltså.
Såg/hörde pappa Marley live några gånger i början 80-talet, samt Toots and the Maytals en riktigt dimmig/rökig måndagkväll i London runt samma år.

En av mina gamla hjältar (pop/rock/glam) dyker upp på Nalen den 21:a november, tydligen utsålt redan.
 

EssexX

Panerai
2-Faktor
Många hård- (och mjuk-)rockare här. Själv hade jag biljetter till min stora ungdomsidol Michael Jackson i London, men som av förklarliga skäl inte blev av (egoistiskt att trilla av pinn). Någon som sett The king of Pop under 80-/90-talet?

Stod längst fram på Eriksberg juli 1988 - turnén för Bad albumet!


Jag såg också MJ där och då från samma position men var inte så överväldigad. Minns det som småtrist. Annat var det ett år tidigare på samma varvsområde - U2
Ren skär magi!
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Boomschakalack...respekt alltså.
Såg/hörde pappa Marley live några gånger i början 80-talet, samt Toots and the Maytals en riktigt dimmig/rökig måndagkväll i London runt samma år.

En av mina gamla hjältar (pop/rock/glam) dyker upp på Nalen den 21:a november, tydligen utsålt redan.
Tyvärr gick Robert Nesta Marley bort alldeles för ung så jag hade inte förmånen att få uppleva honom live.. grattis till dig :)
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
En av de coolaste spelningarna var när jag såg Jimi Jamison från Survivor på Harry B James i stockholm. Fasiken vilken spelning, va mitt i veckan och lagom med folk.
 
Lightning Seeds på fryshuset för sådär 20-25 år sedan inför 96 betalande, magiskt. Har träffat Broudie på diverse Liverpool matcher sedan dess men av nån underlig anledning har han inget speciellt minne från just den kvällen:D
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
På Kraftwerk "Trans Europe Express" igårkväll (5 augusti 2016) Operahuset i Oslo.
Sjunde gången jag ser dem :)
image.jpeg
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
KISS
Guns'n Roses
Metallica
I stort sett alla gamla hårdrocksband, men så är man till åldern kommen också;)
Självklart skall man se sina favoriter live:happyhappy:
 

EssexX

Panerai
2-Faktor
Hoppsan, det blir många man sett när man tänker efter. Här ett axplock av konserter jag kommer ihåg - festivaler inte inräknade.
U2 när de var som bäst, 80-talet och fram till Zoo Tv-turnén som var den senaste jag såg med dem. Madonna, Simple Minds, Elton John, Frankie Goes To Hollywood, Earth Wind & Fire, Michael Jackson, Howard Jones, Duran Duran, Prince, Electric Boys, David Lee Roth, Whitesnake, Quireboys, Poison, Def Leppard, Deep Purple, James Brown, ZZ Top, Alice in Chains, Ozzy Osbourne, Iron Maiden, Metallica, Aerosmith, Black Crowes, men också mindre namnkunniga akter som Mothers Finest, Bootsy Collins, George Clinton, General Kane, Stonefunkers, Omar and the Howlers. Fan jag har t o m stått och glott på Chris de Burgh och Fancy ...:nailbiting:
Min första konsertbiljett tror jag kostade 85kr + typ 5 kr i "serviceavgift". Har inte gått på riktig konsert sedan typ 97 eller däromkring. För lite tid/lat/gammal.
Och jag ska villigt erkänna att inte samtliga tillhört de absoluta favoriterna vid givna tidpunkter
 
Senast ändrad:
Inte så förtjust i konserter men vissa artister måste man ju bara se:

Devo, Dire Straits, James Brown, Michael Jackson, Metallica, Prodigy, Santanta, Bowie, Kal P Dal etc.

De artister jag skulle velat se men tyvärr inte sett är Jimi Hendrix, Elvis och Bob Marley.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Högst på listan står Metallica med 6 spelningar på 12 år så långt. Hoppas på många fler!
Annars ligger Springsteen, Dark Tranquillity, Iron Maiden, Children of Bodom, Ghost, Volbeat och In Flames bra till.

Några man missat är framförallt Dire Straits, Guns n Roses (originalet), ACDC, Jimi Hendrix, Rammstein, RHCP och Michael Jacksson.
 
Topp