Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Har fått två klockor, vad är det för modell?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Facegravy, 16 mars 2014.

1. Facegravy
    Trådstartare

Facegravy Torpare

Hej. Fick ärva två klockor. Den ena är en Tissot Seastar. Den andra är en certina. Jag undrar vilken modell det är, själv har jag inte hittat någonting om den.

2. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Svårt att säga, står det inget på baksidan? Det är väl dock tyvärr ingen speciellt eftertraktad modell är jag rädd. Kvarts (batteriklocka) från åttiotalet? Bandet är inte original utan senare påsatt och kallas perlon. Det mest spännande är väl placeringen av kronan (att den sitter kl 4) på en åttkantig klocka. Det normala hade nog att ha kronan kl 3.
    Ett tips är att lägga in denna fråga på "Vintage"-avdelningen där det finns ett antal Certina-fanboys som kanske kan berätta mer.

Tissot Seastaren låter mer intressant, är det en mekanisk klocka?

Lycka till mer efterforskningen!

3. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Som sagt kolla upp ref nr. Dock tror jag att du inte kommer hitta så mkt mer info om klockan.
    Värd max en femhundring

J

4. Facegravy
    Trådstartare

Facegravy Torpare

Tack ska fråga i vintagedelen också. Är inte så intresserad utav värdet, har fått den efter min far, som i sin tur fick den av min mor och hon fick den som present på sin arbetsplats. Men jag har inte hittat något nummer på bakisdan. Är mest intresserad vad det är för modell helt enkelt.

Seastaren är mekanisk, den är efter min morfar och är väldigt välanvänd. Tänkte köpa armband till båda klockorna och börja använda dem. Gillar tanken att använda något som gått ifrån en generation till en annan. Även om grejerna är lite slitna.

Mårtenssons ur Brookfield