• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har hållt på att fundera på mitt...

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
nästa premium-klockköp. Ni känner säkert till att min MM300 är min enda premiumklocka samt att jag har en Seiko Premier Automatic och en Premier Kinetic. Nu tror jag att jag vet vad jag vill ha i framtiden som min andra premiumklocka, jag har dom senaste veckorna surfat ordentligt på en Rolex modell, nej det är varken Deepsea eller en Submariner :mrgreen: det är en Rolex GMT MASTER II 16710 jag har blivit betuttad i
42adc073.jpg

Nu vet jag att Davvan kommer lägga in en kommentar angående Safir-Rollar vs Plexi-Rollar, men tyvärr Plexi-Rollar intresserar mig inte :)

Spencer? våran stora Rolexexpert.. Vad bör man tänka på när man ska köpa en begagnad Rolex, vad är ett rimligt pris för en 16710? vad är det "billigaste" som man kan överhuvudtaget komma över en? Eftersom det i nuläget är näst intill omöjligt att köpa en ny klocka i en sådan prisklass undrar jag också hur "stabila" priserna är på 16710..? och att sälja av min MM300 tänker jag inte göra då jag har ett känslomässigt band till den, och sen är jag övertygad om att den kommer utgöra en skitcool premiumduo med en gmt master II 16710.

Råd mottages gärna :)
 
80talisten skrev:
nästa premium-klockköp. Ni känner säkert till att min MM300 är min enda premiumklocka samt att jag har en Seiko Premier Automatic och en Premier Kinetic. Nu tror jag att jag vet vad jag vill ha i framtiden som min andra premiumklocka, jag har dom senaste veckorna surfat ordentligt på en Rolex modell, nej det är varken Deepsea eller en Submariner :mrgreen: det är en Rolex GMT MASTER II 16710 jag har blivit betuttad i
42adc073.jpg

Nu vet jag att Davvan kommer lägga in en kommentar angående Safir-Rollar vs Plexi-Rollar, men tyvärr Plexi-Rollar intresserar mig inte :)

Spencer? våran stora Rolexexpert.. Vad bör man tänka på när man ska köpa en begagnad Rolex, vad är ett rimligt pris för en 16710? vad är det "billigaste" som man kan överhuvudtaget komma över en? Eftersom det i nuläget är näst intill omöjligt att köpa en ny klocka i en sådan prisklass undrar jag också hur "stabila" priserna är på 16710..? och att sälja av min MM300 tänker jag inte göra då jag har ett känslomässigt band till den, och sen är jag övertygad om att den kommer utgöra en skitcool premiumduo med en gmt master II 16710.

Råd mottages gärna :)

Bra val, OM jag skulle satsa på en till Rolex så vore det en GMT Pepsi...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
masterkiller skrev:
80talisten skrev:
nästa premium-klockköp. Ni känner säkert till att min MM300 är min enda premiumklocka samt att jag har en Seiko Premier Automatic och en Premier Kinetic. Nu tror jag att jag vet vad jag vill ha i framtiden som min andra premiumklocka, jag har dom senaste veckorna surfat ordentligt på en Rolex modell, nej det är varken Deepsea eller en Submariner :mrgreen: det är en Rolex GMT MASTER II 16710 jag har blivit betuttad i
42adc073.jpg

Nu vet jag att Davvan kommer lägga in en kommentar angående Safir-Rollar vs Plexi-Rollar, men tyvärr Plexi-Rollar intresserar mig inte :)

Spencer? våran stora Rolexexpert.. Vad bör man tänka på när man ska köpa en begagnad Rolex, vad är ett rimligt pris för en 16710? vad är det "billigaste" som man kan överhuvudtaget komma över en? Eftersom det i nuläget är näst intill omöjligt att köpa en ny klocka i en sådan prisklass undrar jag också hur "stabila" priserna är på 16710..? och att sälja av min MM300 tänker jag inte göra då jag har ett känslomässigt band till den, och sen är jag övertygad om att den kommer utgöra en skitcool premiumduo med en gmt master II 16710.

Råd mottages gärna :)

Bra val, OM jag skulle satsa på en till Rolex så vore det en GMT Pepsi...
Jo den är också skitsjysst! men jag är svag för den där fina brytningen som svart och rött ger. :)
 

Kson

Patek
2-Faktor
Denna klocka är otroligt snygg! Har med varit sugen på att köpa en men ska sälja av lite andra först.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Jag har också fått för mig att jag är redo för "min nästa" även om jag bara haft Bratten i typ tre veckor? Om det inte blir ny lägenhet under vintern så blir det en GMT under våren 2013. Låt sökandet börja! (Och låt informationen i denna tråden flöda!)
 

Kson

Patek
2-Faktor
Rber skrev:
Jag har också fått för mig att jag är redo för "min nästa" även om jag bara haft Bratten i typ tre veckor? Om det inte blir ny lägenhet under vintern så blir det en GMT under våren 2013. Låt sökandet börja! (Och låt informationen i denna tråden flöda!)

Ny lägenhet? Nej nej köp en GMT istället ; )
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
masterkiller skrev:
80talisten skrev:
masterkiller skrev:
Det fina i kråksången är ju att man kan ha båda och byta med :)
Jo det är sant, faktum är att det är nog tanken att det blir så isåfall, ja... den dagen man hittar pengar i någon container :oops:

Nu menade jag bezel insertsen och inte två klockor :roll:

Haha nej det vet jag ju.... Suuuck... :) en klocka runt 40k är nog så mycket för en underbetald undersköterska med 2 barn. Kalla mig för lattepappa om du vill... :D
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Kson skrev:
Rber skrev:
Jag har också fått för mig att jag är redo för "min nästa" även om jag bara haft Bratten i typ tre veckor? Om det inte blir ny lägenhet under vintern så blir det en GMT under våren 2013. Låt sökandet börja! (Och låt informationen i denna tråden flöda!)

Ny lägenhet? Nej nej köp en GMT istället ; )
Hehe nu ligger väl inte en bostadsrätt och en begagnad GMT riktigt i samma prisklass. Det är bara det att det är lite lättare att motivera klock-köpet när man inte har bränt av de flesta nollorna på kontot till en kontantinsats. Jag kanske kan smyga undan lite av vinsten när jag säljer den gamla?;-)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Snyggt, blir nog en bra kombo som där säger med din MM och denna.

Själv blev jag sjuke sugen när jag såg den här !
 

Bilagor

  • bild (2).JPG
    bild (2).JPG
    78.3 KB · Visningar: 637

Knät

Cartier
Rber skrev:
Kson skrev:
Rber skrev:
Jag har också fått för mig att jag är redo för "min nästa" även om jag bara haft Bratten i typ tre veckor? Om det inte blir ny lägenhet under vintern så blir det en GMT under våren 2013. Låt sökandet börja! (Och låt informationen i denna tråden flöda!)

Ny lägenhet? Nej nej köp en GMT istället ; )
Hehe nu ligger väl inte en bostadsrätt och en begagnad GMT riktigt i samma prisklass. Det är bara det att det är lite lättare att motivera klock-köpet när man inte har bränt av de flesta nollorna på kontot till en kontantinsats. Jag kanske kan smyga undan lite av vinsten när jag säljer den gamla?;-)

Inte i samma prisklass? Denna kostar ungefär som en billig beggad GMT..

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt ... 35-4415955
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det är klart du skall ha en 16710! Coke är en snygg och lite ovanligare insert, har en själv i mina gömmor. Se till att köpa en med lugghole då det passar bättre till en arbetsklocka samt att det gör bandbyte enklare. En i helt ok skick utan cert bör gå för c:a 28-30 tkr och med cert och box 32-33 tkr. Betala max 800 kr extra för för boxen om cert saknas då det är tämligen enkelt att få tag i box separat. Jag är en förespråkare för jubilee men till Coke vete tusan om det inte är snyggare med oyster. Du har gjort ett bra val och jag tycker utan tvekan att 16710 är den mest mångsidiga Rolexen tillverkad. Lycka till!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tack så mycket alla och särskilt Spence för en väldigt bra vägledning/förklaring. Som sagt - tiden får utvisa när det är dags och givetvis styr ekonomin och familjen kommer ju givetvis i första hand. Men det ser ut att bli en 16710 när det väl är dags. :)
 

jabla

Sarlacc
Spencer66 skrev:
Det är klart du skall ha en 16710! Coke är en snygg och lite ovanligare insert, har en själv i mina gömmor. Se till att köpa en med lugghole då det passar bättre till en arbetsklocka samt att det gör bandbyte enklare. En i helt ok skick utan cert bör gå för c:a 28-30 tkr och med cert och box 32-33 tkr. Betala max 800 kr extra för för boxen om cert saknas då det är tämligen enkelt att få tag i box separat. Jag är en förespråkare för jubilee men till Coke vete tusan om det inte är snyggare med oyster. Du har gjort ett bra val och jag tycker utan tvekan att 16710 är den mest mångsidiga Rolexen tillverkad. Lycka till!
Mitt favoritarmband till GMT Coke är jubilee, en kombination man inte se så ofta.
 

Bilagor

  • GMT_coke_jubilee.jpg
    GMT_coke_jubilee.jpg
    254.8 KB · Visningar: 190
Topp