• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har kommit till insikt men behöver hjälp...

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag lägger ett gott ord för vanliga Explorer, även om den inte var med som ett alternativ.

Klockan man inte kommer på att man vill ha men som aldrig lämnar armen när man köpt den. ;)
 
Kul med alla åsikter även om de går isär. Ska inta huvudstaden under dagen för att titta och kanske prova lite. Det enda sättet att komma framåt. Kanske hittar man något helt annat som känns sådär härligt rätt direkt...
 

Sond

Patek
Nu när insikterna kommer så kanske du kan ta ett steg till och vintage, eller i alla fall begagnat? Då finns det fler roliga GMT att titta på.

Bland de du frågar om så gäller YM eller SD. Röstar dock på YM med blå tavla. Perfekt klocka när du ska ut på sjön! Underbar tavla och lite ovanlig. Sedan kan du byta till länk vid lite finare tillfällen och när du vill ha omväxling.
 
Efter ett besök på Nymans idag så har jag haft alla 3 alternativen på armen och jag kan säga direkt att SDn går bort. Inte för att det inte är en fantastik klocka men den tjocka bak-boetten gjorde att klockan hamnade väldigt högt på handleden. Såg riktigt klumpigt ut trots sina "ringa" 40mm. Min Hublot på 44,5 ligger klart bättre och sitter mycket bekvämare än SDn gjorde vilket var synd då jag på väg in mer eller mindre hade bestämt mig för att den nog var vad jag "behövde"men samtidigt försvinner ett alternativ vilket tar mig närmare målet....trodde jag.

Samtidigt som jag hade GMTn på armen och var väldigt nöjd med hur den satt och såg ut började den mycket hjälpsamma säljaren att ställa lite frågor kring vad jag hade för klockor sedan tidigare och vad jag generellt gillade. Tillsammans konstaterade vi att jag egentligen inte har något som helst behov mer än av en renodlad dressare. o_O I mitt första inlägg skrev jag inte med att jag även har en Hublot Big Bang som lirar som... ja vad ska man säga fin-sportklocka.
Efter lite mer bollanden fram och tillbaka kring vad jag gillar förflyttade vi oss i butiken och närmade oss APs monter. Och vips satt det en sådan här på armen... (lånad bild)



15350st-oo-d002cr-01.jpg


Kanske så långt ifrån en sport-Rolle man kommer men hon hade ju helt rätt, en dressare är vad som saknas och även om jag kan tänka mig att detta är en vattendelar i sammanhanget dressare så passar den mig perfekt. OM jag ska ha en dressare så är det något sådant här jag ska ha! Kul, udda, lite over the top och ganska unik kan jag tänka mig. Dock blir det en dyr sommar om den + en GMT ska inhandlas så vi får se vilke jag drömmer om inatt.

Vad säger ni annars om APn, jag har inte set så mycket av den på forumet eller överhuvudtaget. Beror det på att alla hatar den eller på att en dressare för 200k med det så ofta hatade öppna urverket inte går ihop?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hahaha... Underbart! Du råkade glömma att nämna att du hade en Big bang :) Gällande APn, så är den ju galen på ett dåligt sätt IMHO. Finns betydligt finare dressare för 200 k.

T.ex.


 
Att det finns finare dressare råder det inga som helst tvivel om men AP skulle matcha min vulgära Hublot på ett sätt som inte många andra kan ;)
 
Topp