• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har länge varit kåt på en....

K-S

Rolex
2-Faktor
Turnograph med vit tavla och jubile länk samt roulette datum hjul senaste ref...


Åsikter, kanske lägger vantarna på en idag, men så var det ju det där med 168000.....


Ja som sagt panga på med lite tankar... vet att det är en hyfsat ovanlig fågel vilket såklart är göttigt.


/K-S,

när byter forumet namn så jag får återta mitt gamla nick KS.....?
 
K-S skrev:
masterkiller skrev:
Sådär ä min känsla, men gillar du den är det bara köra...


Kompis nu får du utveckla, känns som en klocka i din smak ju ;)

Njaa, den blir varken hackat eller malet för mig, ligger nånstans mellan dress och sport och känns som ett halvmesyr, skulle hellre ta en vanlig DJ eller en vanlig Sub....

MEN den jag tycker du ska köpa är Cartien du visade, den ÄR stekig, cool och ovanlig!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Aquaracer2 skrev:
leben skrev:
Om du länge tänkt på den exakt en sådan är det väl bara att slå till?

http://www.sefina.se/eshop/klockor/article36797.aspx

De dyker ju inte upp så jätte ofta på begmarknaden.

Är det ytterligare 20% på 33? i så fall kanske den börjar bli ngt dyr?

Good luck!

Det läggs väl inte klubbavgift i butik?

Nej det är sant. Men ibland är det fn svårt at veta vad som är till salu "direkt via internet" eller som ligger i butik.

Köpa på nätet brukar rendera i slagavgift.

Om det är butikspris ska inget mer tillkomma. Prutning 10% borde funka.


Komplett Turno för 30 som du dessutom varit sugen på ett tag är väl helt ok.
 

JL72

Omega
Jag tycker den är schysst. Har noterat att DrWatch har en two-tone Turnograph ref 16253 på jubilée för strax under 25k (utan B&P).

Vill du ha den; go for it :)

/Johan
 

Fabian

Patek
2-Faktor
min kompis köpte en turnograph för kanske 3 veckor sedan. och den är 100 gånger roligare än en vanlig datejust! jag säger tummen upp!

BBA6E536-AE9E-4C55-8F85-6EB07E1123FA-29674-000008AB2A055A5A_zps609fa4a1.jpg
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Fabian skrev:
min kompis köpte en turnograph för kanske 3 veckor sedan. och den är 100 gånger roligare än en vanlig datejust! jag säger tummen upp!

<a class="vglnk" title="Link added by VigLink" rel="nofollow" href="http://i1095.photobucket.com/albums/i479/storfabbe1234/BBA6E536-AE9E-4C55-8F85-6EB07E1123FA-29674-000008AB2A055A5A_zps609fa4a1.jpg[/img"><span>http</span><span>://</span><span>i1095</span><span>.</span><span>photobucket</span><span>.</span><span>com</span><span>/</span><span>albums</span><span>/</span><span>i479</span><span>/</span><span>storfabbe1234</span><span>/</span><span>BBA6E536</span><span>-</span><span>AE9E</span><span>-</span><span>4C55</span><span>-</span><span>8F85</span><span>-</span><span>6EB07E1123FA</span><span>-</span><span>29674</span><span>-</span><span>000008AB2A055A5A</span><span>_</span><span>zps609fa4a1</span><span>.</span><span>jpg</span><span>[/</span><span>img</span></a>][/quote]

[quote="Ricrob"]Der är bara köra, eftersom du ändå kommer ändra dig och flippa oavsett vad du köper! :lol:[/quote]


Fabian, jag håller med,,,,


RicRob... eh.. men nu får du allt chilla lite här va, jag hade min explorer 1 sen 2004, min exp IIa i över 8 månader, du flippar ju snabbare än shortsen under brallorna..... Jag e knappast flippar kungen här asså...... Min AP hade jag också länge ihop med min tidigare stora samling.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Pleximannen skrev:
Fabian skrev:
min kompis köpte en turnograph för kanske 3 veckor sedan. och den är 100 gånger roligare än en vanlig datejust! jag säger tummen upp!

Jag är nog f** benägen att hålla med. En ball och lite schizofren kompromiss. What's not to like?



Singular skrev:
Trist kompromiss i trist format.

Än en gång; varför en 168000?


Pleximannen... ja jag vet,, den är nice eftersom den är lite "out there" ... sen är Milgaussen Gv såpass stor på min handled så en 36a med datum behövs nu tycker jag...

Singular... Jag gillar att den bara tillverkades i 9 månader samt att den känns roligare eftersom den gjordes i så liten upplaga än en trökig 16610 även om det nästan är exakt samma klocka!
 

DrDre

Patek
Jag får väl gå emot strömmen då. Tycker att det är en riktigt trevlig klocka. Ett mellanting av en DJ och en sportklocka med mer dragning åt DJ. De röda detaljerna kryddar ju utseendet lite också, i synnherhet på vit urtavla.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Andrew, vem är du ens och var fick du luft från.... jag brukar köpa det jag säger att jag skall köpa om jag inte säger sugen utan det står i rubrik nu köper jag den här klockan då har jag också köpt den...... tex köpte jag nyss en annan rolle. Kanske är lite enklare att bestämma sig för dig som handlar med seikos värda 300SEK.

Drdre... ja jag gillar den som sagt men vi får se var vågskålen hamnar... :p


K
S.
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Har aldrig sett en T-O-G irl men baserat på bilderna, inte riktigt min kopp te. Tycker att det ser märkligt ut med siffror på den räfflade glasringen.

Men lyssna inte på mig :) köp!
 

K-S

Rolex
2-Faktor
tim.stockholm skrev:
Har aldrig sett en T-O-G irl men baserat på bilderna, inte riktigt min kopp te. Tycker att det ser märkligt ut med siffror på den räfflade glasringen.

Men lyssna inte på mig :) köp!
JS_80 skrev:
Fabian skrev:
min kompis köpte en turnograph för kanske 3 veckor sedan. och den är 100 gånger roligare än en vanlig datejust! jag säger tummen upp!

BBA6E536-AE9E-4C55-8F85-6EB07E1123FA-29674-000008AB2A055A5A_zps609fa4a1.jpg
[/quote"><span>http</span><span>://</span><span>i1095</span><span>.</span><span>photobucket</span><span>.</span><span>com</span><span>/</span><span>albums</span><span>/</span><span>i479</span><span>/</span><span>storfabbe1234</span><span>/</span><span>BBA6E536</span><span>-</span><span>AE9E</span><span>-</span><span>4C55</span><span>-</span><span>8F85</span><span>-</span><span>6EB07E1123FA</span><span>-</span><span>29674</span><span>-</span><span>000008AB2A055A5A</span><span>_</span><span>zps609fa4a1</span><span>.</span><span>jpg</span><span>[/</span><span>img</span><span>][/</span><span>quote</span></a>]

Den där varianten är mumma för ögonen!


Ja jag gillar den också vi får se vilka jag hittar på marknaden förutom de som ligger ute i Svedala....

Ja Tim smaken är ju som baken som det heter ;)
 

Andrew

Cartier
K-S skrev:
Andrew, vem är du ens och var fick du luft från.... jag brukar köpa det jag säger att jag skall köpa om jag inte säger sugen utan det står i rubrik nu köper jag den här klockan då har jag också köpt den...... tex köpte jag nyss en annan rolle. Kanske är lite enklare att bestämma sig för dig som handlar med seikos värda 300SEK.

Drdre... ja jag gillar den som sagt men vi får se var vågskålen hamnar... :p


K
S.

Oj, jag träffade visst en öm punkt där. Akta dig så att du inte tappar fattningen helt som du gjorde häromåret.

Kul för dig att du nyss köpt en annan Rolex. Jag tycker du ska köpa denna Turn-O-Graph också. Den verkar passa dig...
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Öm punkt. Att påstå något helt ur luften? Bara för att skapa onödigt tramsigt tjafs. Skrattretande. Du är ett fånigt Internet forum troll. Tar gärna en dialog f2f så kan du stå och vara oförskämd om saker du är helt okunnig kring då. Varför är du som är så jävla häftig i alla trådar aldrig med på en GTG? Att du ens
Pallar skriva..
 

Andrew

Cartier
Som jag skrev, jag verkar ha träffat en öm punkt.

Det är du som tappar fattningen och börjar tjafsa. Jag skrev bara att du antagligen inte kommer att köpa någon av dessa två klockor. Mest för att jag upplever att de är rätt mediokra. Om du nu trots allt gör det, kul för dig.

Fred på jorden.
 
Topp