Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Har någon provat "Kello" appen?

Diskussion i 'Diskussion' startad av CreativeMind, 14 februari 2013.

1. CreativeMind
    Trådstartare

CreativeMind Bonde

Såga att appen "Kello": http://www.coldflower.com/kello/ nämnts i en tråd - har någon på forumet provat den?

65 kr för att få veta hur exakt klockorna i samlingen går är väl helt ok, men då recensionerna jag hittat på nätet inte är helt eniga så är det intressant om någon på KS har testat?

/Johan

2. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Jag köpte den efter att någon föreslog den i en tidigare tråd! Appen fungerar möjligtvis om du sitter i en knäpptyst studio med en riktig mick. Kan med andra ord absolut inte rekommendera dig appen!

3. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Re: Har någon provat "Kello" appen?

Har provat den på min Seiko Premier SPB001, där gav det resultat då den har en transparent bakboett men däremot var det svårare på MM300 då den nog är ganska kompakt och "isolerad"

4. Johan M

Johan M Borgare

Har provat den och den lyckades upptäcka frekvensen på uret men det gick inte att mäta hur bra den gick. Mätningen varierade alldeles för mycket. Köp inte!

5. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Den är inget att ha, kräver nästan knäpp tyst och fungerar bara på "högljudda" klockor. Jag har använt den med ipad-mikrofon

6. CreativeMind
    Trådstartare

CreativeMind Bonde

OK - tack för all info!

Lägger mina 65 pix på något vettigare ;)

/Johan

7. botvidsson

botvidsson Stadsbo

Från:
    Sthlm
    Jag gjorde en liten film för ett år sedan. Tycker den funkar skapligt

Här:

Bojke gillar detta.
  8. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Lånar tråden lite. Den hör frågan känns lite som en no-brainer... Jag laddade ner WatchCheck för ett tag sen och glömde sen bort den, såg den hör tråden och tänkte checka Magretten. Men hur f-n gör man?

9. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Har också testat den en del och tycker den fungerar skapligt. Men som någon tidigare nämnt, det gäller att det är knäpptyst runt om och att man placerar mic:en i rätt läge. Har även fått bra mycket bättre resultat om jag skruvat av boettlocken i vissa fall. Annars är det i vanlig ordning; Man får vad man betalar för. Det är ingen ersättare till en riktig testapparat.

10. Bauuer

Bauuer Borgare

Kolla in twixt. Den kan vara ett smidigt alternativ beroende på vad du vill ha ut. Twixt mäter gångavvikelse.

Jonaz gillar detta.
  11. MacRulez4ever

MacRulez4ever Biskop

Bra film, men störigt dålig tysk technodunkadunka slinga du har lagt på ;)

12. botvidsson

botvidsson Stadsbo

Från:
    Sthlm
    Tysk... plugga på lite ;)

13. MacRulez4ever

MacRulez4ever Biskop

Haha , sådan musik ska man inte kunna helt enkelt ;)

14. botvidsson

botvidsson Stadsbo

Från:
    Sthlm
    Vi är alla olika.

MacRulez4ever gillar detta.
  15. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Jag är en sucker och köpte både kello och twixt. Jag tyckte att kello funkade inte alls, lyckades aldrig få någon fullständig mätning, inte ens med extern mic.

Twixt däremot funkar bra, dock är det trist att vänta ett dygn på resultatet.

16. Bojke

Bojke Fjunis

Hur fungerar det?

17. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Twixt fungerar så att du tar ett foto av klockan. Appen framställer tiden mot atomur. I appen "ritar" du sedan in timmvisaren, minutvisaren, sekundvisaren och var klockan 12 är någonstans. Sedan väntar du ett dygn och gör allt igen och då får du ett resultat.

Kello fungerar (eller inte fungerar) så att du skall med telefonens mikrofon lyssna på klockan, via klockans tickande fastställs gångavvikelse.

Bojke gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield