• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har tabbat mig

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Hej vänner, jag har tabbat mig och hoppas att ni kan hjälpa mig.

Jag skulle ta bort länk på mitt armband men hade ingen skrivmejsel. Då fick jag låna en mejsel av en kollega, problemet är att en av skruvarna satt för hårt och jag använde alldeles för mycket våld. Resultatet blev att en liten del av huvet på mejseln gick sönder.
Fan, tänkte jag.. Aja jag får väl ersätta den. Först då inser jag att mejsen jag fått låna är en Rolex seadweller tool ref 2100 som tydligen inte tillverkas längre.

Pratade med min kollega som tog det ganska lugnt men ville såklart att jag byter ut mejseln. Bästa av alla världar skulle vara om jag slapp köpa en helt ny till honom.

Någon som kan tipsa om vart jag kan hitta en ersättare? Kontakta någon AD?

20170217_110042.jpg
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Verkar som när jag läser på nätet att du får besöka en AD. Och lämna in den gamla och få en ny? Men tror bara man byter själva spetsen?
Ligger ett på Rolexforum. Men $199 kanske rätt dyr tabbe? https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=482969

Japp precis, det hade varit bäst om man lyckades byta bara själva mejseln. Haha ja, varken han eller jag hade någon aning om att den kostade så löjligt mycket. Hade jag vetat det skulle jag nog aldrig ens lånat den
 

rogart-63

Patek
Japp precis, det hade varit bäst om man lyckades byta bara själva mejseln. Haha ja, varken han eller jag hade någon aning om att den kostade så löjligt mycket. Hade jag vetat det skulle jag nog aldrig ens lånat den
Men det ska finnas bara själva mejslen att köpa? Men du måste ta kontakt med en AD. Och visa upp den gamla trasiga mejslen? Kankse kan Rob Engström hjälpa dig?Eller nån av dom andra? https://www.rolex.com/rolex-dealers/dealer-locator/sweden#retailer=RSWI_2488&near&location=sweden
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Låter bra som ett bra andra alternativ. Fick svar från rob idag som informerade att det inte fanns några inne nu, men det är några beställda. Pris och om jag kan köpa enbart mejseln har jag inte fått än
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Inte min ensak men normalt brukar gängorna på klockskruvar ge med sig före mejseln. Hur sjutton lyckades du? ;)
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Här kommer en update! Hörde av mig till både nymans och rob. Båda va väldigt sega på att svara och va tvungen att skicka 1-2 påminnelsemail. Nymans svarade tillslut med ett "god dag yxskaft svar" och sade att dom inte får sälja den till mig. Fick tillslut svar av Rob engström och peter på verkstaden kontaktade mig och var väldigt tillmötesgående.

Kortfattat så fick jag köpa ett helt nytt verktyg för 350 kr.
 

Blue Note

Omega
Här kommer en update! Hörde av mig till både nymans och rob. Båda va väldigt sega på att svara och va tvungen att skicka 1-2 påminnelsemail. Nymans svarade tillslut med ett "god dag yxskaft svar" och sade att dom inte får sälja den till mig. Fick tillslut svar av Rob engström och peter på verkstaden kontaktade mig och var väldigt tillmötesgående.

Kortfattat så fick jag köpa ett helt nytt verktyg för 350 kr.
Peter är kalas!
 
Topp