• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har: Tudor BB, Vill ha: Billigare alternativ som "krigsklocka"

Markus

Breitling
Ojoj, så många bra förslag! Stort tack alla. Tar gärna emot fler idéer om någon kommer på något passande.
 

mmx

Cartier
Du har redan en optimal klocka. Va inte rädd för att använda den :)
Fett +1 på den. Om man är orolig för en, ärligt talat, rätt överkomlig klocka som är designad för dykning och betingar några tusenlappar i hälarledet borde man kanske överväga att hålla sig från de ställen/aktiviteter som känns riskfyllda? Hälsan är viktigare än en jävla klocka...
 

Markus

Breitling
Fett +1 på den. Om man är orolig för en, ärligt talat, rätt överkomlig klocka som är designad för dykning och betingar några tusenlappar i hälarledet borde man kanske överväga att hålla sig från de ställen/aktiviteter som känns riskfyllda? Hälsan är viktigare än en jävla klocka...
Mitt första inlägg kanske lät värre än det var. Jag utsätter mig inte för någon vidare fara, någonsin. Dock så händer det att man helt enkelt ibland känner att det skulle kännas bättre att ha en klocka som kostar lite mindre på armen. En BB kostar en slant och jag skulle inte kunna slanta upp en ny på ett bra tag om min försvann. Det skadar inte att vara lite försiktig. Det som däremot är lysande med Tudor generellt är att det är ett relativt okänd märke. En Rolex vet vilken idiot som helst vad det är och vad det är värt, och man kan bli nedslagen även med en kopia :)
 
  • Like
Reactions: mmx

mmx

Cartier
Mitt första inlägg kanske lät värre än det var. Jag utsätter mig inte för någon vidare fara, någonsin. Dock så händer det att man helt enkelt ibland känner att det skulle kännas bättre att ha en klocka som kostar lite mindre på armen. En BB kostar en slant och jag skulle inte kunna slanta upp en ny på ett bra tag om min försvann. Det skadar inte att vara lite försiktig. Det som däremot är lysande med Tudor generellt är att det är ett relativt okänd märke. En Rolex vet vilken idiot som helst vad det är och vad det är värt, och man kan bli nedslagen även med en kopia :)
:) Ok. Men har du en rimligt vettig hemförsäkring så ersätter den upp till 80k (typ) på prylar du bär med dig. Att "bli nedslagen" kostar jävligt mycket mer. Antingen överdriver du risken (slappna av) eller så rör du dig på riskabla ställen (sluta med det). Om du verkligen känner dig obekväm med klockan hade jag kört utan vid de tillfällena, en billig klocka är mindre känsla än ingen klocka i min värld.
 

Gentle_Giant

Cartier
Slår ett slag för Doxa. Går att hitta nästan nya Sub 1200T för strax över 10k, har själv en orange som jag använder som beater.

5693797629_9e18425ef2_b.jpg


i-s97TCvh-L.jpg


3ab7b1f3a5d29b727cf271c4b84a78d1.jpg
 

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
Kolla Glycine. Jag har själv funderat på en Combat Sub som "krigarklocka". Finns en beggad till salu här på forumet (vilken jag inte kan köpa själv då min fru stryper mig om jag kommer hem med en till klocka just nu oavsett prisklass :grumpy:).
 
Topp