• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har vi några Österbottningar här på forumet?

Sten

Cartier
Jag vet att här finns åtminstone någon f.d. Österbottning. Vore kul att se hur många förutom jag själv som är bosatt/har bott här! Anmäl er i tråden vettja!:)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Fd. Österbottning anmäler sig här. Ursprungligen från Jakobstadstrakten men emigrerade till Sverige för drygt 10 år sen p.g.a. jobb och har blivit kvar. Besöker Österbotten ett par gånger per år eftersom min släkt finns kvar där. Kommer att vara där igen i slutet av juli om nån råkar vara i krokarna för en gtg.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Finns det fortfarande en Rolex AD i Vasa? Min Pepsi är servad där för ca ett år sen. Hur är klockutbudet generellt där?
 

Sten

Cartier
Finns det fortfarande en Rolex AD i Vasa? Min Pepsi är servad där för ca ett år sen. Hur är klockutbudet generellt där?

Ja, Hovisepät säljer nog Rolex. Trevlig butik och ägare, kan mer än väl rekommendera dem. Gällande utbud på Rolex där är det av naturliga orsaker inte sådär jättestort, men populära stålsportmodeller som Submariner/GMT/Explorer brukar finnas inne och vill man ha någon specifik modell så tar han mot beställning. Sedan finns där märken som Longines, Certina och Tissot. Hade Omega och TagHeuer för något år sedan men inte längre.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Bumpar den här tråden. Vi måste ju vara fler än två österbottningar här!

Kommer vara i Jakobstad nästa vecka om nån fellow klockentusiast är i närheten.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Nån som hänger på kellofoorumi.com som Hannes tipsade om i en annan tråd? Jag kikade in där för första gången nu men det verkar vara rätt litet jämfört med KS. Kanske inte så många som har ett klockintresse i Finland?
 

Guinness

Cartier
Bor i Umeå men på besök i Vasa för tillfället, en överraskning att se en rolex ad. Var tvungen att testa tudor black shield vilket jag måste säga övertygade än mer på armen, dock endast den bruna versionen inne, vill gärna se hur den röda är i verkligheten. 4205 € listade den på här.

Tropiclandia avklarat idag så nu blir det Rosso till middag, barnvänli iaf:)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Bor i Umeå men på besök i Vasa för tillfället, en överraskning att se en rolex ad. Var tvungen att testa tudor black shield vilket jag måste säga övertygade än mer på armen, dock endast den bruna versionen inne, vill gärna se hur den röda är i verkligheten. 4205 € listade den på här.

Tropiclandia avklarat idag så nu blir det Rosso till middag, barnvänli iaf:)
Låter som ett trevligt besök! Kan dom svenska på Rolex ADn i Vasa förresten eller är det finska/engelska som gäller?
 

Guinness

Cartier
Försäljarna kan svenska men som sten säger så är det nog bara ägaren som har något intresse. De två damer jag pratade med hade väldigt litet intresse/koll. Ingen av dom kunde plocka ut vilken klocka som var black shield innan jag pekade ut den.

Måste säga att jag är förvånad över hur bra det går att prata svenska här, typ alla kan det känns det som (inom service/handel iaf)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tycker själv det blir mer och mer finskspråkigt varje gång jag besöker hemlandet, även i svenskspråkiga trakter. Bra att höra att man fortfarande får service på svenska i Vasa :)
 

Sten

Cartier
Bor i Umeå men på besök i Vasa för tillfället, en överraskning att se en rolex ad. Var tvungen att testa tudor black shield vilket jag måste säga övertygade än mer på armen, dock endast den bruna versionen inne, vill gärna se hur den röda är i verkligheten. 4205 € listade den på här.

Tropiclandia avklarat idag så nu blir det Rosso till middag, barnvänli iaf:)

Jag vågar nästan lova att du skulle få 15-20% rabatt på Tudorn vid seriöst intresse.
 
Topp