• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har vi några fotografer på KS?

Svanis115

Cartier
2-Faktor
När man tittar på bilderna jag lagt upp kan man inte tro det men jag arbetar som fotograf.
Uppdaterade en annons på en Omega idag och satt med samma gamla Iphonebilder och tänkte, jaja det duger.
Sen insåg jag hur sjukt tråkigt det såg ut och hur jag aldrig skulle resonera på detta vis om det var i ett proffesionellt sammanhang.

Fram åkte stativet och efter 30 sek hade vi en bild som dög. Därefter blev det 1 minuts slarvig kloning och lite kurvor i PS. - Nu undrar jag om vi har fler fotografer på forumet?

Kanske någon som är riktigt duktig på den här typen av fotografering.

Glad påsk!

Skärmavbild 2015-04-02 kl. 13.26.26.png
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Satan, jag borde lära mig fota :woot: Om man är snål som en smålänning men vill ta lite skapliga bilder, vad ska man titta på för kamera då?
 

chff

Cartier
Snyggt!
Är "hobbyfotograf", lånat kamera ett tag för att få tillbaka intresset och bestämt mig för att köpa. Velar mellan spegel och spegellös.
Ska se om jag kan rota fram något klockfoto jag är nöjd med.
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Satan, jag borde lära mig fota :woot: Om man är snål som en smålänning men vill ta lite skapliga bilder, vad ska man titta på för kamera då?


Jag hade gått in på blocket och försökt hitta en beg canon/nikon systemkamera med ett bra objektiv. Svårt att ge något tips utan att veta budget:)
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
När man tittar på bilderna jag lagt upp kan man inte tro det men jag arbetar som fotograf.
Uppdaterade en annons på en Omega idag och satt med samma gamla Iphonebilder och tänkte, jaja det duger.
Sen insåg jag hur sjukt tråkigt det såg ut och hur jag aldrig skulle resonera på detta vis om det var i ett proffesionellt sammanhang.

Fram åkte stativet och efter 30 sek hade vi en bild som dög. Därefter blev det 1 minuts slarvig kloning och lite kurvor i PS. - Nu undrar jag om vi har fler fotografer på forumet?

Kanske någon som är riktigt duktig på den här typen av fotografering.

Glad påsk!

Skärmavbild 2015-04-02 kl. 13.26.26.png
Ja, botvidsson finns ju t.ex.
https://klocksnack.se/threads/botvidssons-klockfotografering.9671/
 

plattfot

Rolex
När man tittar på bilderna jag lagt upp kan man inte tro det men jag arbetar som fotograf.
Uppdaterade en annons på en Omega idag och satt med samma gamla Iphonebilder och tänkte, jaja det duger.
Sen insåg jag hur sjukt tråkigt det såg ut och hur jag aldrig skulle resonera på detta vis om det var i ett proffesionellt sammanhang.

Fram åkte stativet och efter 30 sek hade vi en bild som dög. Därefter blev det 1 minuts slarvig kloning och lite kurvor i PS. - Nu undrar jag om vi har fler fotografer på forumet?

Kanske någon som är riktigt duktig på den här typen av fotografering.

Glad påsk!

Skärmavbild 2015-04-02 kl. 13.26.26.png

Bättre ur estetisk vinkel och kanske passat i en dagens-klocka-post, men i en annons hade jag föredragit originalbilden. Den är ju mer avslöjande och sanningsenlig.
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
När man tittar på bilderna jag lagt upp kan man inte tro det men jag arbetar som fotograf.
Uppdaterade en annons på en Omega idag och satt med samma gamla Iphonebilder och tänkte, jaja det duger.
Sen insåg jag hur sjukt tråkigt det såg ut och hur jag aldrig skulle resonera på detta vis om det var i ett proffesionellt sammanhang.

Fram åkte stativet och efter 30 sek hade vi en bild som dög. Därefter blev det 1 minuts slarvig kloning och lite kurvor i PS. - Nu undrar jag om vi har fler fotografer på forumet?

Kanske någon som är riktigt duktig på den här typen av fotografering.

Glad påsk!

Skärmavbild 2015-04-02 kl. 13.26.26.png

Usch, nu kommer jag låta grinig… Du har ju retuscherat bort hela låset på länken, ser kanske inte så naturligt ut?
Högra länkdelen är ju exakt som vänstra, men ljuset är ju mörkare i bildens högra del. Blir lite onaturligt ljust på högra länkdelen.
Och så tycker jag det är för mycket blänk i glaset för att det ska se bra ut. Så nu har jag gnällt färdigt! Jag har inte jobbat som fotograf men väl som grafisk formgivare... ;)
 

Jonte73

Audemars
Usch, nu kommer jag låta grinig… Du har ju retuscherat bort hela låset på länken, ser kanske inte så naturligt ut?
Högra länkdelen är ju exakt som vänstra, men ljuset är ju mörkare i bildens högra del. Blir lite onaturligt ljust på högra länkdelen.
Och så tycker jag det är för mycket blänk i glaset för att det ska se bra ut. Så nu har jag gnällt färdigt! Jag har inte jobbat som fotograf men väl som grafisk formgivare... ;)
Håller med, dåliga bilder .
Då är min bättre, faktiskt.
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Usch, nu kommer jag låta grinig… Du har ju retuscherat bort hela låset på länken, ser kanske inte så naturligt ut?
Högra länkdelen är ju exakt som vänstra, men ljuset är ju mörkare i bildens högra del. Blir lite onaturligt ljust på högra länkdelen.
Och så tycker jag det är för mycket blänk i glaset för att det ska se bra ut. Så nu har jag gnällt färdigt! Jag har inte jobbat som fotograf men väl som grafisk formgivare... ;)
Haha sådana kommentarer gillas! Hade lite ont om tid därav en kopiering av vänstra sidan. Låset hamnade fel och fick ryka..
 

hedbrg

Panerai
Alltid lättast å lägga ner lite extra tid vid fototillfället å slippa krångla i PS.
Knegat med foto på fotografernas allra lägsta trappsteg - skolfotograf, produktfoto har aldrig varit nått som intresserat mig supermycket. Roligare att härja med renderingar då.
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Alltid lättast å lägga ner lite extra tid vid fototillfället å slippa krångla i PS.
Knegat med foto på fotografernas allra lägsta trappsteg - skolfotograf, produktfoto har aldrig varit nått som intresserat mig supermycket. Roligare att härja med renderingar då.

Kan inte annat än att hålla med, mycket lättare att göra rätt från början. Den här gången fanns dessvärre inte tid till ljussättning, bilden är tagen på kontoret med fönster som enda ljuskälla. Med facit i hand hade jag kanske snyggat till länken aningen:)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Skulle verkligen inte kalla mig fotograf (isåfall riktig amatörfotograf) men för några månader sedan vaknade fotointresset till liv för första gången. Det började med att jag fotade en av våra bilar och det gick snabbt över till klockor. Tycker att det är jäkligt kul då det finns oändligt med inställningsmöjligheter, motiv, ljus osv att arbeta med. Har för övrigt en instagramsida med samma namn där jag lägger upp bilder som ni gärna få kika in på.

Här är några av mina favoriter, men har inte alla i telefonen.
ImageUploadedByTapatalk1428017400.665032.jpg

ImageUploadedByTapatalk1428017409.218095.jpg

ImageUploadedByTapatalk1428017417.555705.jpg

ImageUploadedByTapatalk1428017438.015959.jpg

ImageUploadedByTapatalk1428017455.440087.jpg

ImageUploadedByTapatalk1428017478.302386.jpg

ImageUploadedByTapatalk1428017491.542989.jpg

ImageUploadedByTapatalk1428017613.588808.jpg

ImageUploadedByTapatalk1428017621.124921.jpg


Tack för mig![emoji1]
 
Topp