• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har vi några fotografer på KS?

Svanis115

Cartier
2-Faktor
När man tittar på bilderna jag lagt upp kan man inte tro det men jag arbetar som fotograf.
Uppdaterade en annons på en Omega idag och satt med samma gamla Iphonebilder och tänkte, jaja det duger.
Sen insåg jag hur sjukt tråkigt det såg ut och hur jag aldrig skulle resonera på detta vis om det var i ett proffesionellt sammanhang.

Fram åkte stativet och efter 30 sek hade vi en bild som dög. Därefter blev det 1 minuts slarvig kloning och lite kurvor i PS. - Nu undrar jag om vi har fler fotografer på forumet?

Kanske någon som är riktigt duktig på den här typen av fotografering.

Glad påsk!

Skärmavbild 2015-04-02 kl. 13.26.26.png
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Satan, jag borde lära mig fota :woot: Om man är snål som en smålänning men vill ta lite skapliga bilder, vad ska man titta på för kamera då?
 

chff

Cartier
Snyggt!
Är "hobbyfotograf", lånat kamera ett tag för att få tillbaka intresset och bestämt mig för att köpa. Velar mellan spegel och spegellös.
Ska se om jag kan rota fram något klockfoto jag är nöjd med.
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Satan, jag borde lära mig fota :woot: Om man är snål som en smålänning men vill ta lite skapliga bilder, vad ska man titta på för kamera då?


Jag hade gått in på blocket och försökt hitta en beg canon/nikon systemkamera med ett bra objektiv. Svårt att ge något tips utan att veta budget:)
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
När man tittar på bilderna jag lagt upp kan man inte tro det men jag arbetar som fotograf.