• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har vi några grafologer på forumet?

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
God kväll, dag eller morgon kära grafologer!

Jag behöver er hjälp att tita på nedan och komma fram till om det är 2, 3 eller 4 personer som här skrivit?

Jag själv lutar utan belägg åt att 1 och 4 är samma person? 2 och 3 är olika? Meen, olika dagar och olika pennor.
Tittar jag på mina egna senaste "ort och datum" så ser det fan ut som helt olika personer.

Så, kära grafologer, vad säger era ögon?

20170505_063415.jpg


Tack för er input!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Fick du rätsida på detta? Personligen tror jag du möjligen kan ha rätt. 1 o 4 kan vara skrivet av samma person men med olika pennor och underlag. Men ... nr1 är lite hetsigare i sin stil. 2an är påbörjad upptill men får ta ett steg till baka för att göra foten, 8an är på väg i full fart och avslutningen med 6an är också på väg bort ... Nr4 är mer inkonsekvent, foten på 2an går uppåt och strecket på 7an med svag lutning nedåt. 10-16 ser ut att få sats uppifrån. Svårt att säga, men det skulle inte förvåna mig om nr4 är vänsterhänt ...
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Fick du rätsida på detta? Personligen tror jag du möjligen kan ha rätt. 1 o 4 kan vara skrivet av samma person men med olika pennor och underlag. Men ... nr1 är lite hetsigare i sin stil. 2an är påbörjad upptill men får ta ett steg till baka för att göra foten, 8an är på väg i full fart och avslutningen med 6an är också på väg bort ... Nr4 är mer inkonsekvent, foten på 2an går uppåt och strecket på 7an med svag lutning nedåt. 10-16 ser ut att få sats uppifrån. Svårt att säga, men det skulle inte förvåna mig om nr4 är vänsterhänt ...

Tack Barbababa för input! Intressant notering om att 4:a är vänsterhänt, reflekterade jag aldrig över, men ser logiken i det du skriver. Detta mysterium kan vi släppa, det löste sig, inte för det bästa men ändå. :D
 
Topp