• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har vi ngr glashutte orginal

Cristian

Rolex
2-Faktor
Hög tid att uppdatera tråden med en bild på min Panomaric lunar som jag fick för några månader sedan.
Love it! En klocka som jag blir glad och lycklig av att bära :)
Dessutom en verklig snackis när man träffar en annan klockdåre.
image.jpg


GALET!!!!
 

Wboy

Panerai
Tycker det är lite tunnt med GO på forumet nu. Är det någon som fortf kör? Dela gärna mer i så fall!

Btw. Är detta den mesta GO-tråden på forumet?
 
D

Deleted member 11690

Guest
Seventies är riktigt fin ! Provade den på franks ur för typ 2-3 år sedan och varit sugen till och från sedan dess men alltid kommit annat emellan. Kanske nån gång :D
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
En av frugans otaliga kusiner har en Seventies med lila tavla. Speciell klocka som kräver sin bärare men något otroligt snygg för den som vågar!
Överlag känns GO som ett fantastiskt märke som flyger under radarn både hos oss nördar och hos de flesta ”vanliga” köpare där ute vilket är mycket synd. Man får roliga klockor med egen design och fräsiga komplikationer till ett rätt rimligt pris, dessutom får man Swatch Groups infrastruktur när det gäller service osv. Själv har jag mikrorotor och stort datum som två punkter på klockornas bucketlist så någon gång blir det nog en GO!
 

Wboy

Panerai
Seventies är riktigt fin ! Provade den på franks ur för typ 2-3 år sedan och varit sugen till och från sedan dess men alltid kommit annat emellan. Kanske nån gång :D

Gillar verkligen den nya grönspräckliga med datum mitt i. Sen är väl typ alla modeller väldigt trevliga. En del är förstora tyvärr.
 
D

Deleted member 11690

Guest
Gillar verkligen den nya grönspräckliga med datum mitt i. Sen är väl typ alla modeller väldigt trevliga. En del är förstora tyvärr.
Den hade jag missat ! Riktigt cool tavla på den :) helt klart ett märke jag måste testa nån gång ! Jäkligt mycket fina modeller :)
 
Hög tid att uppdatera tråden med en bild på min Panomaric lunar som jag fick för några månader sedan.
Love it! En klocka som jag blir glad och lycklig av att bära :)
Dessutom en verklig snackis när man träffar en annan klockdåre.
image.jpg
Jag har funderat på den här klockan. Jag tycker den är otroligt fin. Men då gillar jag Lange 1 väldigt mycket. Och ingen kan väl säga att de inte påminner om varandra och att den ena skulle vara inspirerad av den andra. (Vilken som kom först vet jag dock inte, och har eg inget intresse av att veta).
Jag tycker nog personligen att Lange känns som klockan "man egentligen vill Ha", men kanske inte har råd, och då blir GO någon form av ekonomisk prioritering..

Men hur är det egentligen? Den enda jag vet som haft båda är just Niklas. Men han har juh lagt ner sitt klockintresse sedan hemskheterna han var med om.
Men det kanske finns fler som har haft båda, som kan jämföra dem. Är prisskillnaden befogad, vilken känns bäst storleksmässigt, ja vad man nu kan berätta om den här klockan, och gärna i jämförelse med Lange 1.

Mvh Roffe
 

mglaum

Panerai
Jag köpte en Glashütte Original från Franks Ur för drygt ett år sen. Fantastiska klockor, bra kvalitetskänsla. Min fick dessvärre vandra vidare på grund av dess storlek, dom tenderar att vara ganska tilltagna vilket inte riktigt fungerade för mig.
IMG_20171130_131825.jpg
 

Andsan

Rolex
Jag köpte en Glashütte Original från Franks Ur för drygt ett år sen. Fantastiska klockor, bra kvalitetskänsla. Min fick dessvärre vandra vidare på grund av dess storlek, dom tenderar att vara ganska tilltagna vilket inte riktigt fungerade för mig.
IMG_20171130_131825.jpg
Tyckte du att den var för stor som har 40 mm i mått. Jag tycker att det är en perfekt storlek för min smala handled. Jag har varit sugen på att köpa deras Senator Observer som är 44 mm. Men på grund av denna storlek går den bort. Jag har varit i kontakt med med GO och det är inte aktuellt att göra den i mindre storlek trots att fler efterfrågat en runt 40-42 mm
 

mglaum

Panerai
Tyckte du att den var för stor som har 40 mm i mått. Jag tycker att det är en perfekt storlek för min smala handled. Jag har varit sugen på att köpa deras Senator Observer som är 44 mm. Men på grund av denna storlek går den bort. Jag har varit i kontakt med med GO och det är inte aktuellt att göra den i mindre storlek trots att fler efterfrågat en runt 40-42 mm
Ja, alltså inte för stor som att den inte passade, men för att vara ett dressur kändes den relativt stor och påtaglig på handleden, det är en fråga om preferens givetvis.
 
Jag köpte en Glashütte Original från Franks Ur för drygt ett år sen. Fantastiska klockor, bra kvalitetskänsla. Min fick dessvärre vandra vidare på grund av dess storlek, dom tenderar att vara ganska tilltagna vilket inte riktigt fungerade för mig.
IMG_20171130_131825.jpg
Mycket stilig klocka! Men jag måste hålla med om att 40mm på ett dress ur är i värsta laget..
Själv tycker jag 36 - 38mm (generellt) är bästa storleken. Sedan beror juh mkt på modell, tavla, längd på bandhorn etc etc.
Vacker klocka, men synd att även dressinen har dragits med i karusellen om att allt måste vara större för att passa i tiden.

Mvh Roffe
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Mycket stilig klocka! Men jag måste hålla med om att 40mm på ett dress ur är i värsta laget..
Själv tycker jag 36 - 38mm (generellt) är bästa storleken. Sedan beror juh mkt på modell, tavla, längd på bandhorn etc etc.
Vacker klocka, men synd att även dressinen har dragits med i karusellen om att allt måste vara större för att passa i tiden.
Mvh Roffe
Panoreserve var inte illa.. Det är väl storleken som känns lite tilltagen.
40mm på ett dressur är mycket..
Mvh.
Inte för att vara sån, men är alla klockor utan dyk-bezel dress-ur i din bok? Den första är ju en något retro inspirerad med både sekund och datumtavlor och den andra en månfas med panoramadatum. Vad finns det för anledning att dom måste vara 36-38mm om dom passar handleden?
 
Inte för att vara sån, men är alla klockor utan dyk-bezel dress-ur i din bok? Den första är ju en något retro inspirerad med både sekund och datumtavlor och den andra en månfas med panoramadatum. Vad finns det för anledning att dom måste vara 36-38mm om dom passar handleden?
Nej. Allt utan dykring är naturligtvis inte dressklockor.
Men ingen av de två ser väl speciellt sportiga ut, tex. De passar (iaf enligt mig) betydligt mycket bättre till lite mer upprustad klädsel än till badbyxor eller ett joggingställ. Jag ser naturligtvis att dessa inte är några rena dressur.
Men vi kan kalla dem lite mer "klassiskt stiliga/eleganta" klockor då ist?

De MÅSTE inte alls vara.några 36 - 38. De får vara 48 om det är så.
Men JAG TYCKER det är synd att de inte är lite mindre, då JAG tycker att de hade varit finare på MIN handled i en lite mindre tilltagen storlek.
40mm är lagom storlek på en sportklocka (för mig), för lite mer eleganta ur så föredrar jag dem lite mindre då jag tycker det ser rent ut sagt förjävligt ut när en klocka är för stor, bär för stort eller ser för stor ut.

Men jag uttryckte mig lite klumpigt. Allt är inte "dressklockor". Men vi kallar dem lite "elegantare klockor" då för att klara ut det hela. Det är jag som använder uttrycket lite väl brett. Sorry om det uppstod något missförstånd.

Mvh Roffe
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Nej. Allt utan dykring är naturligtvis inte dressklockor.
Men ingen av de två ser väl speciellt sportiga ut, tex. De passar (iaf enligt mig) betydligt mycket bättre till lite mer upprustad klädsel än till badbyxor eller ett joggingställ. Jag ser naturligtvis att dessa inte är några rena dressur.
Men vi kan kalla dem lite mer "klassiskt stiliga/eleganta" klockor då ist?

De MÅSTE inte alls vara.några 36 - 38. De får vara 48 om det är så.
Men JAG TYCKER det är synd att de inte är lite mindre, då JAG tycker att de hade varit finare på MIN handled i en lite mindre tilltagen storlek.
40mm är lagom storlek på en sportklocka (för mig), för lite mer eleganta ur så föredrar jag dem lite mindre då jag tycker det ser rent ut sagt förjävligt ut när en klocka är för stor, bär för stort eller ser för stor ut.

Men jag uttryckte mig lite klumpigt. Allt är inte "dressklockor". Men vi kallar dem lite "elegantare klockor" då för att klara ut det hela. Det är jag som använder uttrycket lite väl brett. Sorry om det uppstod något missförstånd.

Mvh Roffe
Tack för förtydligandet :) Det var egentligen inte personligt riktat, jag börjar bara uppfatta en tråkig trend i hur man uttrycker sig "generellt" om att alla klockor som inte är sport-ur helt sonika är dress-ur, och därför måste vara under 36mm (och helst sakna både datum och sekundkomplikation). Personlig smak och tycke är något helt annat, och något jag absolut accepterar att alla har olika :) Någon visar exempelvis upp sin A Lange Söhne Lange 1 med månfas och panoramadatum och man hinner två poster innan det ska "berättas" att den är för stor för ett dress-ur eftersom den är 41mm. Med tanke på hur få klockor som de facto tillverkas med dessa komplikationer i storlek i närheten av 36mm är det något tröttsamt att höra om att "den är för stor för ett dress ur" i generella termer. Om man kommit till insikt i att de flesta exklusiva klockorna med många komplikationer är för stora för en själv att bära och något man av flera anledningar aldrig kommer att köpa kan man ju bara hålla det för sig själv. Det tillför ju ingen kunskap kring klockan att veta vad olika forummedlemmar har för storlek på sina handleder? Så åter igen, ta det inte personligt, det var bara en post till i trenden som fick mig att skriva... Alla har rätt att uttrycka sin personliga åsikt och ha sina preferenser, men jag skulle önska att dom postades då det fanns anledning och då inte i generaliserande termer. Pease B :heart:
 
Topp