• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hardcase från Clas Ohlson

Sgt Hal

Omega
Hittade tre olika hardcase på Clas Ohlson
http://m.clasohlson.com/se/Väska/Pr314142000
Kanske inte toksnygga enligt alla men jag gillar att dom inte är så pråliga. Fylldamed förskuren skumplast som lätt skärs till efter egna behov.

Det finns tre storleker i pris från 299 kr. Min låda är mellanstorleken för 499 kr. jag har ett övre lager med klockorna och ett endre lager för alla band och länkar.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Sgt Hal

Omega
Eftersom jag oftast inte gillar utseendet på alla de vitrinskåpsliknande boxarna som finns i parti och minut och då klocklådan ändå ligger inlåst i kassaskåpet i stort sett all tid så behövdes det helt enkelt inte värstingmegasuperkvalitén på boxen. Tragiskt, må så vara.
 

Sgt Hal

Omega
Jag inredde med två lager. Det övre undre lagret rymmer som syner diverse tillbehör, de övre klockorna. För att enkelt få upp det övre lagret skaffade jag en 3mm Plexiskiva på Biltema som jag passade in i väskan. Med två tunna öglor i kanten är det enkelt att lyfta upp det övre lagret.
 

Hmpson

Cartier
Lite OT: Jag skulle behöva inreda en låda jag har till sticksågen. Någon som vet var man kan köpa löst sådant "skumgummi" som är i lådan som TS har byggt av?
 
Topp