Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hardlexglas

Diskussion i 'Diskussion' startad av 80talisten, 22 februari 2013.

1. 80talisten
    Trådstartare

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Jag måste säga sen jag köpte min Orient Mako XL som har ett vanligt mineralglas så har jag märkt att det får väldigt mycket fingeravtryck, det samma gäller min automatiska SPB001 som har ett safir. Fingeravtryck är något jag aldrig märkt av på min MM300:as Hardlexglas under det nästan 1 år långa ägandeskap av den... Sen kan man ju inte annat än att älska ett Hardlexglas, det ger både personlighet och karaktär till MM300an. Att uppgradera till ett Safir är faktist helt otänkbart för min del... :) - det vore att nedgradera den faktist...

2. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    mm300 är perfekt helt enkelt :D
    Kan för sakens skull tillägga att safirglas är väldigt olika på olika klockor, dessutom är ju bambinons glas kupat och längst fram medans mm:en har sitt mer gömt och en helt annan konstruktion.
    Frågan är vad du gör med fingrarna på glaset? Sluta taffsa på klockan!
    Men jag är glad att du älskar din klocka likt en volvotokig älskar sin volvo, gött när man funnit det man vill ha!

3. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Hardlexglas

Börjar bli dags att genomföra ett ordentligt blindtest av olika glas, för att reda ut den här omtalade "karaktären"... ;)

4. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Du missar aldrig en chans att höja Seiko till skyarna va ;)

5. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Naaj man ska inte ta för allvarligt med vad jag säger, man brukar inte vara helt objektiv med det man verkligen älskar :mrgreen: Men rätt klocka har jag hittat, den kommer alltid att stanna oavsett vad jag köper framöver..
    Haha :mrgreen:

Faktist så hyllar jag mer MM300 som modell än Seiko som märke :p

6. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Är lite förvirrad kring det här med fingeravtryck. Min gamla explorer var för jämnan kladdig och full av fingeravtryck på glaset (safir). Min nuvarande master compressor som även den har svart tavla och safirglas verker helt resistent mot mina fettiga fingrar :) (safir). Ingen av dom har anti-reflexbehandling

7. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Det kanske beror mycket på om det är välvt eller platt glas.. Osäker jag med helt ärligt :p

8. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Ett välvt och ett var plattt, du är nog inne på rätt spår :p

9. David

David Bödeln

Även jag funderar på vad fingrarna gör på glaset, är inte ett problem jag haft med någon klocka.

10. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag har bara haft en klocka med saffirglas (en Seiko SARB) och den blir väldigt kladdig om man jämför med hardlexglas, så jag håller med dig fullständigt. Om det är formen på glaset eller materialet låter jag vara osagt. De ser dock båda två ut att vara väldigt lätt konvexa.

Mårtenssons ur Brookfield