Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hedensguld Erfarenheter?!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Målarn, 21 oktober 2012.

1. Målarn
    Trådstartare

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Japp som Ämnet lyder... Har ni några som helst erfarenheter av Hedensguld från Göteborg??
    Dem säljer en hel del dyrare klockor på blocket..

All hjälp uppskattas :D

2. Loshin

Loshin Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Har visserligen inte köpt en klocka av dem, men köpte diamanten till min frus förlovningsring där. Fick bra service och pappersarbetet var i sin ordning.

Skulle utan problem handla utav dem igen.

3. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Tror Jesper S har en hel del att säga om dem...dock är han inte inne så ofta på forumet....men kan dra ett mess till honom och be att han ger sin syn på dem.....

4. Målarn
    Trådstartare

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Yes gör det, vore väldigt schysst!!

5. Målarn
    Trådstartare

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    Joo dem verkar ju seriösa och fina klockor har dem alltid inne :)

6. Jesper

Jesper Bonde

Från:
    Sillstryparstan
    Tja Målarn!

PM:a mig!

Stofilen gillar detta.
  7. Stofilen

Stofilen Torpare

Hej Jesper,
    Har du någon koll på Hedens Guld i GBG såg på forumet att du kanske hade det, funderar på att köpa en klocka av dem.
    / Karl

8. Ken

Ken Bonde

Från:
    Stockholm
    Handlade två klockor därifrån,inga konstigheter trevlig bemötande.

9. TheKing

TheKing Borgare

Från:
    Borås
    Samma här. Handlade en 116718 förra året av Gabriel!
    Inga konstigheter där på den affären. Har haft lite dialog med Gabriel efter det och allt har flutit på bra för min del!

10. David

David Bödeln

Har varit i butiken för att få prisuppgifter för både inbyte/försäljning och gråhandelsköp av en ny klocka. Till slut sålde jag på forumet och köpte på Rob, så jag har ingen erfarenhet av någon transaktion, i alla fall inte nyligen, men kommunikationen var bra och priserna rimliga.

11. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Beskrivningarna av deras klockor kan vara lite optimistiska vet jag av erfarenhet.

Men är i övrigt seriösa och bra

TheKing gillar detta.
  12. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Aldrig hört något dåligt och alltid fått bra bemötande av dem. Har aldrig handlat klocka där men däremot guld.

13. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Bumpar denna tråd.
    Har gjort ett byte med Gabriel på Hedens Guld.
    Allt funkade bra och de var väldigt tillmötesgående och flexibla. Kom upp med klockan till Stockholm och bra kontakt rakt igenom!

14. Stefanweei

Stefanweei Biskop

Från:
    Göteborg
    Har bara varit där och konverserat/ställt frågor och fått ett trevligt bemötande, dock inte handlat något.
    Jag har bara hört goda saker om dom.

15. Svanis115

Svanis115 Friends of KS

Köpt och sålt! Bara bra grejer hittills.

16. Sammix

Sammix Bonde

Köpt 2 rolex där funkat bra. När jag skulle köpa min daytona hann den inte komma i tid till mitt bröllop. Då lät Gabriel mig låna en annan daytona i 2 veckor fram till att min kom tyckte jag va snyggt.

newstick00, tomva1, ErikGBG och 6 andra gillar detta.
  17. Tror @Feskarn har dealat lite med dom...

18. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Om "dealat lite" innebär att jag köpt EN klocka där då stämmer det bra. :wtf:

Smidig affär. Bytte in två klockor mot en lite dyrare. Bra kommunikation och tycker att de ofta har rätt rimliga priser.

wojtecki och masterkiller gillar detta.
  19. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Det är få handlare som skulle göra så!

yonsson gillar detta.
  20. Oli

Oli Präst

Var där och skulle få en klocka värderad en gång för några år sedan, gick totalt till 4 olika ställen för samma värdering (Hedens guld var nr 3). Handlare nr 1 och handlare nr 2 som jag besökte innan Hedens Guld värderade klockan till 12-15tkr i befintligt beg skick.
    Killen på Hedens Guld värderade den till 3500kr med hopp om att jag skulle sälja till honom förmodligen. (Sa så klart inte att jag redan hade två värderingar.) På väg därifrån så gick jag in hos en fjärde handlare som köpte den rakt av över disk av mig för 13000kr.

Han chansade förmodligen på att jag hade 0 koll och försökte på sig en fuling. Alternativt så hade han ingen koll på vad den klockan var värd och orkade inte sätta sig ner och researcha utan gav mig ett bud som han tänkte att han garanterat inte skulle förlora på.

Jag har dock inget att säga om att Köpa klocka/smycke från Hedens Guld, men skulle inte gå dit för att sälja eller få något värderat.

21. tictac62

tictac62 Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    Har en god än som bytte in en Submariner GS , och köpte en Daytona GS, några dagar köpte han en svart diamanttavla till Daytona, för bra priser, han var nöjd med dessa affärer,

Mårtenssons ur Brookfield