• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej alla, vad skall man välja?

Marcus S

Breitling
För att utveckla titeln lite.. Jag har min student kommandes upp de närmsta dagarna och jag skall önska mig en klocka.. Men jag vet inte vilken!

Jag är riktigt sugen på något åt Rolex hållet, kanske en Explorer I eller en submariner. Då min maxbudget ligger på ca 30k eller under har jag inte allt för många val. Ni kanske har några tips på liknande klockor eller har en sub/exp liggandes hemma som ni är villiga att bli av med? :)

Tack på förhand!

(vet någon hur man blir godkänd för K&S?)
 

Frele

Cartier
För att få annonsera på K&S krävs ett antal poster. 20 tror jag men jag kan ha fel. Så ut och posta i trådarna! Btw välkommen!
 

Mr Chance

Kalmar
Välkommen!
Har både exp 1 och sub och gillar båda, de är två allroundklockor som funkar till det mesta. Du kommer bli nöjd vilken du än väljer men värt att tänka på är vilken av exp 1ornas storlek som passar din handled bäst, 39 el 36 mm. Jag har tändsticksarmar och valde 36 mm.

Du får helt enkelt prova :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tjena Marcus,

Du har några val. Två av de tänker jag nämna.

1. GMT, Sub & Exp 1/2
2. En vintage DJ + en Black Bay

Alternativ två är kul. TVÅ bra är bättre än EN bättre klocka, tycker jag.

Grattis i förskott till studenten!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Som studentklocka tycker jag att du ska satsa på något sprillans nytt och som känns "livslångt". Om det sedan innebär att du skjuter till pengar ur egen ficka - nu eller efter att ha sparat ett tag - så är det värt det. En studentklocka säljer man inte, utan det ska vara ett minne för livet. Tycker jag.
 
  • Like
Reactions: POO

sveol

Cartier
Varför inte en tudor heritage blue eller pelagos. De kommer att hålla tills du har hangover I två dagar efter en fest ;-)

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Som studentklocka tycker jag att du ska satsa på något sprillans nytt och som känns "livslångt". Om det sedan innebär att du skjuter till pengar ur egen ficka - nu eller efter att ha sparat ett tag - så är det värt det. En studentklocka säljer man inte, utan det ska vara ett minne för livet. Tycker jag.


ähh... man får laga efter läge. Att ha 30k att lägga på en klocka inför studenten är fan inte illa. TS har ju ett helt yrkesliv framför sig och gott om tid att spara ihop till ett besök hos RobE eller någon av deras kollegor...

Mitt råd, köp det du är sugen på! För inom 30k får du en nyservad exp1:a eller en hyfsad sub.

edit: or what Jens said!
 

Belic

Cartier
En hyffsad Exp2 får du ju in!

Vem får en Rolex i studentpresent, är det vanligt att man får en fin klocka i studentpresent? Jag fick kostymen efter lite charm ;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Nu vet jag inte riktigt om det är endast nya klockor du är ute efter eller om även vintage finns med på kartan, men som första klocka tror jag nog ändå det handlar om en ny.

Isåfall som många har sagt, - Black Bay om det nu är åt Rolex-hållet du kikar åt. Du borde nog även kunna finna någon 16610 kring din budget.
 
Topp