• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej Longines

wiklood

Breitling
Hej!

Läst länge, aldrig postat.

Ropade i veckan hem en fin Longines på tradera (av den duglige säljaren sören 8921), och tänkte att det väl kan vara på tiden att jag deltar!

Handjagad, 34 mm, arabiska siffror (någon som ids flika in typsnitt eller annan lämplig term?) och alpha-visare. Enl. uppgift från 1958, men det låter jag vara osvuret.

Oklart skick (och ref.) på verk, men ska utredas efter att jag får fatt i en vettig urmakare. Tänkte svänga förbi på davidshallstorg. Någon som vet vilka öppettider de håller?

Förutsatt att allt är kosher och inte i rivningsskick tänkte jag nog slänga på ett svart krokodilband (med longinesspänne)

Nu till bilderna!
nT5m2Cc.jpg

SQzaoTL.jpg
 

John R

Panerai
Trevlig!

Jag skall nog med jaga rätt på en arab! Svart band på den där så trivs den nog ännu bättre!

Kolla in watch-band-center där finns det fullt av fina band.

Välkommen till gemenskapen!

/John R
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Grattis och välkommen ut/in! :)
Den ser fin ut den där, Longines har varit duktiga med serie- och referensnummer så du kan ta reda på det mesta om klockan när du öppnat och kollat efter. Longines bjuder frikostigt på information som andra varumärken tar betalt för, kredd för det!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej!

Läst länge, aldrig postat.

Ropade i veckan hem en fin Longines på tradera (av den duglige säljaren sören 8921), och tänkte att det väl kan vara på tiden att jag deltar!

Handjagad, 34 mm, arabiska siffror (någon som ids flika in typsnitt eller annan lämplig term?) och alpha-visare. Enl. uppgift från 1958, men det låter jag vara osvuret.

Oklart skick (och ref.) på verk, men ska utredas efter att jag får fatt i en vettig urmakare. Tänkte svänga förbi på davidshallstorg. Någon som vet vilka öppettider de håller?

Förutsatt att allt är kosher och inte i rivningsskick tänkte jag nog slänga på ett svart krokodilband (med longinesspänne)

Nu till bilderna!
Snygg klocka! Grattis och välkommen! :)
 
Topp