Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Helevete oxo andra urverket jag kraschar >>>>

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Chuck, 20 april 2015.

1. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Fråga: När man ska dra ut kronan, ska verket vara i winding mode eller hackad?

Plockade loss kronan och minns ej vilket jag gjort. När kronan skulle in igen rasade verket, mitt försök att reperera var förgäves. Ska göra ett konstverk av delarna :blackeye:

image.jpg image.jpg

Affe och DrSbaitso gillar detta.
  2. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Rasade verket? Som i att du inte fick in kronana igen och brukade våld eller vad hände?

eriksson850 och Chuck gillar detta.
  3. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Jag fick in kronan men när jag skulle dra upp klockan så följde datum och dag med sen tog det i och skrapade/raspade, gick inte mer. Försökte flera gånger men nåt gick knas från början.

Hoppas få svar på hur man ska göra ang kronutdragning.

4. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    I winding mode . Brukar inte gå annars. Låter som om nåt hoppat snett i keyless work . Sista bilden ser ut som om du slängt in en handgranat :)

eriksson850 och Chuck gillar detta.
  5. TheBear

TheBear Bonde

Har man inte huvudvärk, så är det lätt att få genom att titta på sista bilden ;) Är det verkligen trasigt då? Kanske någon kunnig med mer energi och gott om fritid har koll på hur allt hänger ihop?

Chuck gillar detta.
  6. Minuteman

Minuteman Friends of KS

Om det går fel när du skall återmonterat kronan, så är det med största sannolikhet i "keyless works" det gått fel.
    Då bör du kolla/fixa från tavelsidan på verket. Ser ut som du är lite fel ute redan på din första bild ;)

Chuck gillar detta.
  7. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Jag är ingen urmakare därav bomben i slutet :woot:

Edit

swedesoc gillar detta.
  8. TheBear

TheBear Bonde

Provar man inte, så lär man sig inget ;) Du är mer urmakare efter bomben än innan i alla fall, om det är till någon tröst :D

swedesoc gillar detta.