• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Helevete oxo andra urverket jag kraschar >>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Fråga: När man ska dra ut kronan, ska verket vara i winding mode eller hackad?

Plockade loss kronan och minns ej vilket jag gjort. När kronan skulle in igen rasade verket, mitt försök att reperera var förgäves. Ska göra ett konstverk av delarna :blackeye:

image.jpg
image.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag fick in kronan men när jag skulle dra upp klockan så följde datum och dag med sen tog det i och skrapade/raspade, gick inte mer. Försökte flera gånger men nåt gick knas från början.

Hoppas få svar på hur man ska göra ang kronutdragning.
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Har man inte huvudvärk, så är det lätt att få genom att titta på sista bilden ;) Är det verkligen trasigt då? Kanske någon kunnig med mer energi och gott om fritid har koll på hur allt hänger ihop?
 

Minuteman

Rolex
Om det går fel när du skall återmonterat kronan, så är det med största sannolikhet i "keyless works" det gått fel.
Då bör du kolla/fixa från tavelsidan på verket. Ser ut som du är lite fel ute redan på din första bild ;)
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Provar man inte, så lär man sig inget ;) Du är mer urmakare efter bomben än innan i alla fall, om det är till någon tröst :D
 
Topp