Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Helguld...

Diskussion i 'Diskussion' startad av mjian, 23 juni 2014.

1. mjian
    Trådstartare

mjian Bonde

I min sökan efter min "första riktiga" klocka så har jag sett att man kan springa på klockor med boett och länk i guld för rätt överkomliga summor... Inte för att en liknande kommer bli första köpet, men ställde mig ändå frågan; när och var ska man bära den (om man som mig är runt 30)? Varje dag? Vad tycker KS?

2. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Har ingen själv men det klart du ska använda den!

3. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Beror på vad du jobbar med tycker jag. Jag har använt guldur rätt mycket och är under 30.

4. mjian
    Trådstartare

mjian Bonde

Egen företagare med alldeles för mkt fritid ;) skulle inte ha den på ett bygge haha! Men har precis vant in mig på själva utseendet, nu försöker jag komma underfund med om det isåfall är en everyday-watch eller om den åker fram då och då?

5. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Då säger jag bara kör! Tänk dock på att det jante råder, så var lite försiktig när du möter kunder osv beroende på vilken bransch du är aktiv i då givetsvis.

6. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    skulle jag bära en helguldare skulle folk idiotförklara mig, iaf där jag bor & jobbar nu

tidigare när jag var konsult på heltid och reste mkt skulle folk höja på ögonen men inte mer. vissa skulle nog tro den var fake, andra skulle fatta att de hade betalt den :)

beror nog en hel del på hur din vardag ser ut

7. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Kör helguld med is till vardags, jag är 22. Funkar till det mesta, har den dock inte på jobbet så ofta längre (cykelaffär). Men ibland kör jag den där också! Men den är alltid på utanför arbetet!

80s, Icaras, Karatekid och 2 andra gillar detta.
  8. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Kör på, jag har gulguld rätt ofta på jobbet och ingen bryr sig. Jobbar på en större teknikkonsultbyrå.

Jag tror att det är vi klocknördar som kollar på vad folk har på nävarna, typ ingen annan.
    Det är i alla fall min uppfattning.

Icaras, Karatekid, _jonte och 1 annan gillar detta.
  9. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Kör helguld på jobbet varje dag (IT) och ingen har någonsin höjt ögonbrynen, vare sig kunder eller kollegor. Om du vill ha det, kör!

80s gillar detta.
  10. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Beror på bransch och stad, naivt att inte tro någon ser en Rolex i helguld.

Sond gillar detta.
  11. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kör bara kör! Skitsamma vad folk tycker. Guld är nice.

12. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Kör på! Skit i vad andra tycker.

13. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Klart att folk ser en klocka i guld men inte många som ser att det är en Rolex!
    Dom som har kommenterat min klocka har först sett att det är en Rolex när dom tittar nära och noga.
    En ointresserad vet inte hur en Rolex ser ut

Guskleto gillar detta.
  14. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Det känns som att ingen noterar min klocka i alla fall, tänker mig att det beror på att jag bor i en relativt liten stad. Men du har nog rätt i att en del folk noterar den utan att för den delen säga något om klockan. Ska hålla ögonen öppna helt enkelt :)

15. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Vad har du fått för kommentarer?

16. joey

joey Stadsbo

Varvar klockor i stål, tantal och guld på och utanför jobbet och har inte stött på några problem.

17. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Något i stil med " Va, har du köpt en ny klocka igen? Vad är det nu du har köpt?" Och som alltid "vad kostar den?"
    De flesta vet att jag är klockintresserad av dom jag jobbar mycket med.

Det roligaste är att dom som frågor/kommenterar börjar själva bli intresserade av klockor när man börjar berätta lite om modeller, historia, olika märken etc.

Mårtenssons ur Brookfield