• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Helikopterpengar är på tapeten

StrawberryFields

Sir Notalot
Premisser.
Staten sätter in 100k på ditt konto (och alla andra medborgares konton), utan krav på motprestation från dig.
Alla vi som hänger här på KS vet ju vad som kommer hänga med pengarna. Vi köper ju givetvis klockor för 100k!

Vad köper du? Vågar du prova något nytt och udda?

Bakgrund:
http://www.di.se/artiklar/2016/2/16/helikopterpengar-kan-vara-losningen/


Själv är jag lite sugen på Blancpain Fifty Fathoms Bathyscaphe
 

wadstroem

Cartier
Ja, helikopterpengar fungerade ju så väl i Argentina, Zimbabwe ellera Venezuela så det måste bara fungera för oss :rolleyes:

Jag är lite sugen på en AP RO så det kanske man hade investerat i med ett 100k-tillskott från staten, men jag hoppas för Sveriges skull att det här inte här någonting som genomförs. Vår befolkning är redan tillräckligt skuldsatt och vår marknad tillräckligt överhettad. Det finns andra sätt att stimulera konsumtion (sänk skatten, exempelvis :cool:).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jaeger-LeCoultre-Master-Ultra-Thin-QP-Steel-Wrist-Shot.jpg
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Ja, helikopterpengar fungerade ju så väl i Argentina, Zimbabwe ellera Venezuela så det måste bara fungera för oss :rolleyes:

Jag är lite sugen på en AP RO så det kanske man hade investerat i med ett 100k-tillskott från staten, men jag hoppas för Sveriges skull att det här inte här någonting som genomförs. Vår befolkning är redan tillräckligt skuldsatt och vår marknad tillräckligt överhettad. Det finns andra sätt att stimulera konsumtion (sänk skatten, exempelvis :cool:).
Din analys av det ekonomiska läget förpassar vi Lifestyle. Här är det konsumtions fest som gäller!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Fantastisk.

Men hittar du en där du får lägga 'lite' emellan på 100' så hojta. Jag köper.

Edit: och naturligtvis måste det vara matt tavla. ;)

Jag är lite sugen på om man skulle hoppa på och köpa en om man får Safarin såld.
Men det är väl bara drömmar tror jag.

Inte matt tavla! Det ska vara safir varianten med sunburst.
Den är helt otrolig den tavlan tycker jag. Kan inte sluta kolla på den, även fast jag har burit min 16713 varje dag i 2 år nu.
 

Dronten

Cartier
Premisser.
Staten sätter in 100k på ditt konto (och alla andra medborgares konton), utan krav på motprestation från dig.
Alla vi som hänger här på KS vet ju vad som kommer hänga med pengarna. Vi köper ju givetvis klockor för 100k!

Vad köper du? Vågar du prova något nytt och udda?

Bakgrund:
http://www.di.se/artiklar/2016/2/16/helikopterpengar-kan-vara-losningen/


Själv är jag lite sugen på Blancpain Fifty Fathoms Bathyscaphe
Samma här, Bathyscapen ligger risigt till. Alternativt köra säkert på en 116613LB för sommaren som sedan byts mot en VC Overseas Chrono. :D
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hade köpt en fin 36 mm Rolex Explorer 14270. För det som blir kvar hade lag köpt Cartier Tank MC eller Jlc Reverso.
 
Topp