• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Helson Shark Diver 40 - gillar vi den?

C

Crowolf

Guest
Rber skrev:
Crowolf skrev:
Men pratar vi inte Shark Diver 40 här? Tycker den är egen och snygg. Shark Master är ju nåt annat och absolut ett plagiat precis som flera av deras andra modeller.
Jo men diskussionen gick ju "jag har svårt för Helson överlag pga deras plagierande modeller", och du undrade vilken som menades...
Ok! Sorry, missade poängen en smula.
 

Landshark

Cartier
Jag gillar utseendet, helt klart!

Aldrig hört talas om märket tidigare. Är det automatiskt mekaniskt urverk?
Hur är prisbilden? Ni som haft en Helson på handleden, hur är den upplevda kvalitetskänslan (den ser i alla fall tight och tung ut)?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Landshark skrev:
Jag gillar utseendet, helt klart!

Aldrig hört talas om märket tidigare. Är det automatiskt mekaniskt urverk?
Hur är prisbilden? Ni som haft en Helson på handleden, hur är den upplevda kvalitetskänslan (den ser i alla fall tight och tung ut)?
Yes! ETA.
Verkligen mycket för pengarna, men något i överkant ibland med tanke på att det ändå "bara" är en microtillverkare med en del rakt av kopior.

Kvalitén är dock grym av det jag ägt och klämt på. Finish och känsla går inte att klaga på. Problemet är bara att man får en fin Certina eller Tissot för samma pengar...
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Årets bumb men någon här som har eller haft en? Den vita var ju riktigt nice och skulle sitta som en smäck till sommaren.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Tycker att det är för mycket rolex över den..
Tänker att en modern dykare skulle kännas mer up to date ...
Och gärna laddad med någon kul innovation .. Typ Sinns oljefyllda case.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Lite för tjocka bandhorn...i övrigt är det ju svårt att ogilla en hajdykare.:)
 

Maro

Audemars
Jag har haft en och tycker den var väldigt bra. Storleksmässigt så bärs den väldigt bra och abslout inte för stor för typen av klocka.

länken ger känslan att gå runt i handbojor!
image.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hade gärna haft denna i 40mm i vår/sommar! Men för snål för att lägga ut 5k på en (lär tröttna och känns lite ovärt trots allt...), hade den kostat dryga hälften med annat verk vore det ett mer självklart köp.

image.jpg


Med det sagt ska någon form av helson SD testas, ser trevlig ut :)
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Hmmm... Det är nåt som inte riktigt lirar för mig. Jag tror det är dem framträdande kronskydden, jag är lite allergisk mot det.
 
Topp