Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Helson shark diver.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Ryttaren, 29 januari 2013.

1. Ryttaren
    Trådstartare

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Är lite sugen på en shark diver nu när den kommit i 40 mm variant. Den gamla 42an var för stor för mina modesta handleder. Den här har 49mm istället för 51.5 L-to-L.

Någon som har några erfarenheter? Har läst den gamla tråden med nån dykande fransos som förmodat fick 3st otäta på rad...men hoppas på att kvalitetskontrollen är striktare sedan dess...

Finns en tråd på det internationella forumet, med lite bilder från folk som fått hem dom första.

/n

2. Vore kul om du kunde slänga upp lite bilder....

3. Crowolf

Crowolf Guest

Tycker den är riktigt fin. Helsons mest 'egna' modell. Köp!

Bifogade filer:

4. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Vad får man betala för en sån?

5. Crowolf

Crowolf Guest

599 dollar.

6. Crowolf

Crowolf Guest

Shit, jag undrar om dom använt Perstorps-platta på den nedres tavla??

7. Rber

Rber Biskop

Haha, inte omöjligt.

Angående Shark Divern så har jag länge legat på avtryckaren på modellen i brons. Har dock inte kunnat motivera mig till det riktigt än, och dubbelt upp i pengar mot standardmodellen.

8. Kson

Kson Friends of KS

Bra att den kom i 40mm!! Fan nu blir det svårt att inte köpa. Ligger den biligaste på 599$?

9. calzone

calzone Biskop

Måste säga att Helson Shark Diver var en läcker klocka som nu hamnade på min önskelista :D, Vart kan man beställa ?

10. Rber

Rber Biskop

http://www.helsonwatch.com/watches.php

11. _jonte

_jonte Friends of KS

Re: Sv: Helson shark diver.

Köpte en SD42 för drygt ett år sen. Fin klocka, ett svulstigt as, underbar design... Men maskinfinishen imponerade inte på mig. Boetten ok, länken sådär. Jämförde finishen med en Seiko Monster, Helson hade inte en chans...
    Meshet rekommenderas, mycket skönare än länken.

12. Ryttaren
    Trådstartare

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
  13. Ryttaren
    Trådstartare

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Bild från länken för de lata :). (Obs 42mm mod)

Bifogade filer:

14. _jonte

_jonte Friends of KS

Finishen på mitt ex var betydligt sämre än vad dess bilder visar. Många ytor som ska vara plana och fint borstade var inte plana, främst då på länken. Sidorna på boetten som ska vara plana var svagt konkava(!). Skarpa kanter efter fräsning som jag fick grada av själv försiktigt för att inte skära sig. Metallgrader och smuts från tillverkning kvar på flera ställen. Vridringsinlägget satt snett. Länkskruvarna såg hemmagjorda ut och av usel kvalité. Dykförlängningen på länken tänker jag inte ens beskriva...
    Påpekade flera av dessa brister för Helson, som var helt oförstående. Den fick lämna kort efter. Kanske bara jag som är kräsen... :mrgreen:

15. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Fy. Låter ju inte alls bra.

16. Ryttaren
    Trådstartare

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Nä det lät ju inge vidare...det är väl problemet när en snubbe i europa (gissar jag) försöker styra produktion i hong-kong med allt vad det innebär i kvalitetskontroll.

Man är ju inte så sugen på att få ett måndags-ex och börja returnera grejer dit.

17. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    En shark i brons hade varit fint!

18. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Tveksamt....

19. Crowolf

Crowolf Guest

Jodå, den lilla varianten.....

Mårtenssons ur Brookfield