• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Helsvarta klockor

bullen

Cartier
Go kväll!

Är lite intresserad av vad ni tycker om dessa?
Själv blev jag lite förälskad i denna skönhet för ca 2-3 år sedan..
5MPYGlL.jpg


Den är 46mm bred, så jag anade ju att den skulle vara något för stor för mina handleder. Men när jag hittade en med fullset och i riktigt fint skick hos ett känt auktionsverk för 1/4-del av listpriset kunde jag ändå inte motstå frestelsen! Jag försökte bära upp den i några månader innan jag motvilligt fick inse att jag inte riktigt kände mej helt trygg i den, så jag beslöt att sälja den vidare.

Nu har jag igen fått upp ögonen för dom helsvarta klockorna i allmänhet, och denna sköna speedmaster i synnerhet!
VCXBQX3.jpg

Tyvärr mäter denna 44mm. Även det känns lite för stort för mej, trivs bäst i klocor som mäter 38-42mm.

Har ni några sköna tips att komma med?
Släng gärna upp lite bilder på några skönheter samt info/åsikter/erfarenheter osv.

Mvh
Olle
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Kanske en vintage!?

Här är min Heuer Black Coral! Jag tror den är från början av 80-talet!
Den ligger på ca 36-37! Quartz tyvärr!
wKmrZh6.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Skydwellern är precis som den PVD:ade Urwerken stenhård - DET är lyx.

Black Shield ovan är dessvärre ingen bra bild (mycket låg färgmättnad); detaljerna är rätt tydligt sand/guldfärgade.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Min far kör en sån här S&S. Man ser inte visarna, men den är rätt ball ändå. Inte helt säker på måtten, men känns nog tyvärr som 44.
6488237-origpic-12c32c.jpg
 

Bolio

Panerai
Hittar du ingen som du tycker om köp en favorit och skicka den till blackoutconcept i Geneve vill du ha nått mer i svart kan de utföra det också tex bil, motor cykel tror till och med att de gjort nått hus.
Jag har tidigare haft en del kontakt med dem och har du frågor så är de snabba att svara. Helt ok pris har de också på pvd/dlc på klockor.
Dock finns det ju en del fina orginal ur därute men vill du kanske vara ensam om just ditt ex kan detta vara ett fullgott allternativ.
Lycka till.
 
Topp