• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Helsvarta klockor

bullen

Cartier
Kul att se så många sköna förslag och bilder!
Håller fortfarande Tudorn högst. Ligger bäst till i smak och hyffsat till även i pris.

Hittar du ingen som du tycker om köp en favorit och skicka den till blackoutconcept i Geneve vill du ha nått mer i svart kan de utföra det också tex bil, motor cykel tror till och med att de gjort nått hus.
Jag har tidigare haft en del kontakt med dem och har du frågor så är de snabba att svara. Helt ok pris har de också på pvd/dlc på klockor.
Dock finns det ju en del fina orginal ur därute men vill du kanske vara ensam om just ditt ex kan detta vara ett fullgott allternativ.
Lycka till.


Haha! Bra tips :) Tack och bock.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Kanske en vintage!?

Här är min Heuer Black Coral! Jag tror den är från början av 80-talet!
Den ligger på ca 36-37! Quartz tyvärr!
wKmrZh6.jpg

Vadå tyvärr? Skärp dig! Quartz rockar :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Provade Bell & Ross vintage-kollektion i svart på ljust läder respektive svart gummi. Gillade den sistnämnda kombinationen skarpt!

A
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Funderar faktisk på att skaffa en svart beater till samlingen, gärna extra allt, kronograf, gmt, alarm, dykring, på länk. Både automatisk eller quartz är intressant, men jag är osäker... Någon som har tips på nåt billigare att börja med? Seiko, Citizen, Casio etc?
 

sunkan

Omega
Funderar faktisk på att skaffa en svart beater till samlingen, gärna extra allt, kronograf, gmt, alarm, dykring, på länk. Både automatisk eller quartz är intressant, men jag är osäker... Någon som har tips på nåt billigare att börja med? Seiko, Citizen, Casio etc?

Kikat på obris morgan? Billiga och iallafall de två äldsta modeller finns i svart. Dock motsatsen till extra allt på dom
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Bra tips! Gillar ju visarna på Nevon divern. Det som gör mig mest tveksam till köp av en svart, är just, som någon tidigare nämnde i tråden, att det ser lätt lite billigt ut. Ser ju lite ut som plast typ. Svårt det ska vara...
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Kör en Orient Raven som hårdbeater. Var tvungen att testa svart. Det har kliat i mig länge att ha en pvd men jag har varit osäker på hur snabbt jag kommer att tröttna.

Vet fortfarande inte riktigt vad jag känner inför att "go black"... Men kommer jag till insikt om att svart är vägen att gå SKA det bli en Explorer Stealth Ghost från Bamford. Hela klockan andas ondska. :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håller med Plattfot! Glycinen är ascool! Den nya Speedmastern är inte heller dum sen finns det väl en cool Bratte Blacksteel också.
Summasumarum är att jag tycker de är stentuffa. Men har jag ägt någon? Nope! Undrar varför..,
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Svart kan bli riktigt sjysst, jag är riktigt nöjd med min! :)

CCE3E05E-7D37-4BE9-A82D-C783A7446901-2733-000005C6E21E6FE2_zps4cbbce41.jpg


5558C18C-ECDF-4319-82A4-00AC05DCF456-2733-000005C6D392A5E9_zpse29e6647.jpg


Kan tillägga att jag haft klockan i ca 6 månader nu och det finns fortfarande inte ett enda märke det "stålet synd igenom".... Ser fantastisk ut fortfarande. (Använder inte klockan varje dag, men ganska mycket).

Mvh
Micke E
 

newk15

Cartier
Tidigare har jag alltid tänkt att det "räcker" med en dykare, en chronograf och dressare med möjligtvis både svart och vit tavla. Sen en tid tillbaka insåg jag att jag också måste ha en vintage. Och nu en helsvart. Det här forumet är obra för mig.
 
Topp