Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Helvetia 28800 Beatmaster Automatic

Diskussion i 'Vintage' startad av Jan Elgström, 21 april 2015.

1. Jan Elgström
    Trådstartare

Jan Elgström Torpare

Hej, jag är ny här på KS har en fungerande i mycket fint skick Helvetia Beatmaster och undrar om det är värt att kosta på den en service har legat i ca 30 år, håller tiden mycket väl, lite dåligt med gångreserven bara.

Med vänlig hälsning
    Jan Helvetia 28800.jpg

2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉

Hej Jan!
    Om du menar värt som i att du får tillbaka pengarna vid en försäljning, så tror jag inte det.
    Om du istället menar värt för att du gillar klockan och vill använda den, så skulle jag säga absolut! :)

Helvetia brukade köra ETA-verk på den där tiden, så att serva den borde inte vara några problem eller speciellt dyrt
    (kanske runt 1500-2000 beroende på urmakare och vad som behöver bytas). Eta är/var bra arbetshästar med god tidshållning och utan större problem.

Hade du sedan tänkt sälja den direkt efter en service skulle jag tro att du kanske får max 1000-1500, så är det enbart pengar du är ute efter lönar det sig bäst att sälja den oservad, då kanske du får runt 500-700:- .

Lägg gärna upp lite fler och bättre bilder så vi får se hur den ser ut.

marconimotet, Maro, Grafton och 1 annan gillar detta.