• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hemma hos: Sinn i Frankfurt

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Julafton i juli!!
Tack @Anders Forsberg för fina presenterna:cigar::cigar::):)
IMG_1109.JPG
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Trevligt reportage. Tack så mkt. Gillar båda specialvaranterna av 240. Särskilt den med tidvattenindikering är ju jäkla snygg. Rimligt pris också.

Absolut, 240:n känns väldigt prisvärd.
Tidvattenidikering är ju också, som jag nämn, en smått ovärderlig "komplikation". ;)

IMG_0191.JPG
IMG_0192.JPG
IMG_0193.JPG
Ang storleken på Navitimern/903. Jag har en Old Navitimer 2 som har samma storlek som 903. Den bär lite större än vad måttet (41mm) antyder. Jag tog en jämförelsebild med Speedmastern (42mm). Navitimern är lite högre och iom att urtavlan täcker hela klockan så ser den större ut (och hela klockan är tjock, alltså inte bara i mitten som på tex Speedien). Men det är ändå inte ngn stor kluns man har på armen. Funkar tex en Subariner eller Speedmaster,så är även Navitimern helt ok.

Ja, tidigare Navitimer på 41 mm är klart rimligare. Precis som du skriver så känns den ju lite större än vad siffrorna säger, varför 46 mm är helknasigt.
...åtminstone för mina armar.

Julafton i juli!!
Tack @Anders Forsberg för fina presenterna:cigar::cigar::):)
IMG_1109.JPG

Haha, det var så lite!
Du får återkomma med svar om tyskarna även kan bubbel! ;)
 
Topp