• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hemmafix-polering-Brasso

Peppoleno

Breitling
Precis köpt en Rolex Submariner 116613LN.
Knappt ett år gammal. Fint skick med mindre hairlines/bruksspår på guldlänkarna/spänne.
Fick ett tips av klockhandlare i UK att polera med Brasso. En typ av vadd med polermedel.
Han använde det själv på just guld och var noga med att man skall tejpa polerade stålet i länken. Skall enbart användas på guldlänkarna.

Någon som testat, eller har annat polertrix att tipsa om?
 

Bilagor

  • IMG_6710.PNG
    IMG_6710.PNG
    63.3 KB · Visningar: 85

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har haft två 116613 varav en jag köpte helt ny. Du kommer få polera ofta om du vill hålla den repfri... Jag hade avstått, du kommer få nya hairlines så gott som direkt.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Precis köpt en Rolex Submariner 116613LN.
Knappt ett år gammal. Fint skick med mindre hairlines/bruksspår på guldlänkarna/spänne.
Fick ett tips av klockhandlare i UK att polera med Brasso. En typ av vadd med polermedel.
Han använde det själv på just guld och var noga med att man skall tejpa polerade stålet i länken. Skall enbart användas på guldlänkarna.

Någon som testat, eller har annat polertrix att tipsa om?

Som @Tomas Eriksson skriver så kommer du att få hairlines direkt...av luftströmmarna till och med, så lev och må gått istället för att stirra dig blind på de tunna linjerna.
 

Fountainhead

Breitling
De är helt omöjliga att slippa undan - brukar intala mig att mina hairlines är en del av klockans historia och försöker därigenom att inte plågas av dem
 
Topp