Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hemsida eller i butik? (Sinn)

Diskussion i 'Diskussion' startad av ErikssonJr, 11 april 2016.

Taggar:
  1. ErikssonJr
    Trådstartare

ErikssonJr Torpare

Från:
    Luleå
    Hejsan!

Vänder mig till er på klocksnack eftersom det brukar finnas rätt bra med kunskap och erfarenhet här!
    Har funderat länge på att köpa en Sinn U1 SDR och undrar om jag ska köpa den på deras officiella hemsida eller på Eriksons Urhandel?
    Ska även tillägga att det är nästan 5k billigare på hemsidan.
    Kom gärna med fördelar/nackdelar och egna erfarenheter!

Brydlon och Kojan gillar detta.
  2. Kojan

Kojan Bonde

Sinn överlag tror jag är en mycket bra klocka efter att ha klämt på den hos Eriksons. Ska även tilläggas att jag upplevde personalen där som mycket bra och kunnig. Har även jag funderingar över huruvida det är till nackdel att köpa via en officiell hemsida och hur garantin hos märken som säljer över nätet fungerar.

Brydlon gillar detta.
  3. Oscaro

Oscaro Biskop

Gå till Erikssons och visa att du är intresserad så kan de nog gå ner en del i pris. Skulle göra det 10/10 ggr

ErikssonJr gillar detta.
  4. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Skiljer exakt samma specifikation ca 5000kr? Har svårt att tro att du jämför exakt samma om du får den siffran.

5. ErikssonJr
    Trådstartare

ErikssonJr Torpare

Från:
    Luleå
    I dagsläget kostar U1an 15,8k på deras hemsida, när jag var nere på Erikssons i höstas låg den på 20k. Båda på länk med svarta vridringen och utan extra tegmentering.

6. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Skumt, brukar vara ungefär likvärdiga priser. När jag köpte en 103a förra sommaren skillde det inte många kronor iaf.

7. hemingway1999

hemingway1999 Friends of KS

Jag skulle absolut gå till Eriksons. Har köpt både min U1 och min Ezm13 där. Väldigt trevligt bemötande. Jag har dessutom haft en jäkla otur med min Ezm13 och Eriksons har varit suveränt bra och hjälpt mig lösa problem med både urmakare och Sinn.

/Henrik

ERIKSON URHANDEL gillar detta.
  8. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Butiken!

9. DaKa

DaKa Torpare

Sinn är ytterst fina, det är svårt att hitta en urhandlare som har dessa i butik?! Lite synd!!

10. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Är bara forumsponsorn @ERIKSON URHANDEL som säljer Sinn i Sverige. Helt klart värda att besökas.

11. hemingway1999

Oj, det var dyrt! När jag köpte min i januari 2015 låg den på 15k har jag för mig. Då har de haft en jäkla prisökning.

/Henrik

12. DaKa

DaKa Torpare

Då skall det undersökas...helt klart!! Brukar glutta på dem annars på Frankfurts flygplats då jag har vägarna förbi där!! :)

13. Magnus Andersson

Magnus Andersson Borgare

Från:
    Göteborg
    Jag köpte en Sinn 556i (som jag flippade tämligen omgående (med betydande förlust), men det är en annan historia) från Erikson Urhandel. De matchade Sinns hemsida.

Erikson var extremt serviceminded från första till sista kontakt.

Mitt råd är: kontakta dem och kolla läget först.

14. ErikssonJr
    Trådstartare

ErikssonJr Torpare

Från:
    Luleå
    Tack för tipset, mailar omgående!
    Får vi väl hoppas att det sitter en liten rackare på armen inom en snar framtid.

Magnus Andersson och hemingway1999 gillar detta.
  15. hemingway1999

@ErikssonJr Jag såg att det just kom upp en SDR till salu för 10k på köp & sälj. Kanske kan vara något att kolla på?

/Henrik

16. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Nytt luktar mycket godare.

hemingway1999 gillar detta.
  17. ERIKSON URHANDEL

ERIKSON URHANDEL Richard Dahlgren Forumsponsor

Från:
    Sundbyberg
    Bästa Sinnvänner,
    För er information håller vi jämförbara priser gentemot vad Sinn själva i Tyskland tar. Så en U1 SDR på länk kostar ca. 17.000.-.

Fido1, nissenypon, 903lew och 33 andra gillar detta.
  18. Swordthain

Swordthain Bonde

Från:
    Falun
    Trist att sälja med förlust. Den kom dock till slut till ett kärleksfullt hem.

20151023_071142~2.jpg

Loshin, Brydlon och Magnus Andersson gillar detta.
  19. Magnus Andersson

Magnus Andersson Borgare

Från:
    Göteborg
    Var det hos dig den hamnade till slut? Först sålde jag till till @Loshin (mycket trevlig herre för övrigt) här i Göteborg.

Slit den med hälsan, det är en fin klocka utan tvekan! Kanske gör ett försök i framtiden att äga den.

Swordthain, Loshin och Brydlon gillar detta.
  20. Swordthain

Swordthain Bonde

Från:
    Falun
    Jag köpte den i min tur av @Loshin någon vecka senare. Såg din annons försvinna och grämde mig att jag inte slog till. Var tvungen att köpa när den kom ut snabbt igen.

21. Wiliamo

Wiliamo Präst

Vet inte om det är din första "riktiga" klocka du tänkt inhandla, men är det det rekommenderar jag starkt att köpa i butik. En alldeles speciell känsla att gå till AD och lägga en större summa pengar på en klocka. Med det får du ett minne för livet. Jag gjorde så för min första månadslön när jag började jobba efter studenten, och även om jag hade valt en annan klocka idag är jag sjukt glad i efterhand att jag inte klickade hem samma klocka för några tusenlappar billigare.

Magnus Andersson gillar detta.
  22. ErikssonJr
    Trådstartare

ErikssonJr Torpare

Från:
    Luleå
    Förstår precis vad du menar!
    Köpte en S&S i butik för ett tag sedan, var en riktigt speciell känsla och att den är tillverkad i min hemstad gör ju inte saken sämre.

23. ErikssonJr
    Trådstartare

ErikssonJr Torpare

Från:
    Luleå
    Perfekt, lär svänga förbi någon gång under våren. Beror lite på när jag är i Stockholm igen.

Icaras gillar detta.
  24. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Når jag för tre år sedan köpte min U2 gjorde jag det via Sinns hemsida. Inga konstigheter. 5 lök billigare än Ericssons. Jag ringde upp Ericssons och frågade om klockan och priset. Killen jag pratade med i telefonen märkte att jag ryggade tillbaka när han sa vad den kostade och var då omedelbart beredd att hyvla flera tusen lappar av det. Noterbart är kanske också att det var första gången jag någonsin hade kontakt med dem. Gå dit och prata med dem och se vad dem kam göra åt priset.

ErikssonJr gillar detta.
  25. ErikssonJr
    Trådstartare

ErikssonJr Torpare

Från:
    Luleå
    Låter ju bra, tvekar inte att gå dit och småprata lite över en kopp kaffe.

StrawberryFields gillar detta.
  26. ErikssonJr
    Trådstartare

ErikssonJr Torpare

Från:
    Luleå
    Tack för alla värdefulla tips!
    Återkommer med bilder i paketöppningstråden när allt är i hamn.

Gurgel och hemingway1999 gillar detta.
  27. Clark Kent

Clark Kent Präst

Bra val av klocka. Nu när sommaren snart är här kanske du kan få ett bra paketpris med ett extra gummiband på viklås. Den gör sig väldigt bra på en mängd olika band, och det är ju alltid roligt att kunna variera lite som du kanske ser att jag gillar :)

image.jpeg image.jpeg

Chichkare, Lundgren och ErikssonJr gillar detta.
  28. ErikssonJr
    Trådstartare

ErikssonJr Torpare

Från:
    Luleå
    Har redan sneglat på ett gummiband, ger den där skönt lediga looken. Får vi se om det blir ett vanligt viklås eller butterfly-låset, vilken skulle du satsa på?

29. Kojan

Kojan Bonde

Butterfly din mördare!

30. Lundgren

Lundgren Borgare

Skulle kärleken ta slut så har jag massa till övers! ;)

Swordthain gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield