Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hentschel Hamburg - har någon testat?

Diskussion i 'Diskussion' startad av frest73, 4 januari 2014.

1. frest73
    Trådstartare

frest73 Bonde

Hittade liten tysk tillverkare, Hentschel, här:

http://www.hentschel-hamburg.de/

Riktigt fina klockor, kanske lite som Dornbluth. Snabba svar direkt från mannen bakom företaget, Andreas Hentschel. Undrar bara om någon kanske har testat en?

2. Jonazid

Jonazid Stadsbo

Från:
    Småland
    Har ingen koll. Men väldigt fina klockor. Har du frågat inne på timetotalk.se

3. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Gillar designen, men har noll koll på märket. Jag säger kör, kul med icke-massproducerat.

4. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

5. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Har tyvärr ingen koll på märket och ska inte till Hamburg förrän i mars. Är det fortfarande intressant då kan du höra av dig så kanske jag kan svänga förbi Hentschel.

Kson och slimjim gillar detta.
  6. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Ser grymma ut! Då jag inte klämmt och kännt så skall jag inte uttala mig om prisvärdheten. Men ser man både på bilder och prislapp. Så känns det premium. Ett litet varningens finger bör kanske lyftas ang andrahandsvärde. Misstänker att du frest73 kan riskera en ordentlig värdeminskning på ditt inköp. Ibland så kostar det dock att vara trendsättare, kan garantera att det kommer att vara en intressant klocka för oss andra att titta på när det kommer till GTG osv.

Hjärtligt välkommen till forumet också! Kul att vi växer.

7. frest73
    Trådstartare

frest73 Bonde

tack för trådtipset och till Frykens förslag!
    ska fundera vidare, kanske blir det paketöppning en vacker dag :)

8. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Fina ur. Prisklass? Beställer man via mail eller?

9. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Mellan 4-15 k Euro

10. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla

Tack.

Gillade Seven Seas

11. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Snygg men jag personligen skulle nog inte ge motsvarande 44 tuss av mina svenska slantar.

12. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Hehe nää. Vart finner du priserna?

13. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Klicka på modellnamnet, så kommer det en info spalt på höger sida. Längst ner i spalten står priset.

14. DrDre

DrDre Friends of KS

De ser ju väldigt fina ut på bilderna. Som någon tog upp ovan, det är nog inget för flipparen, för de har nog ganska lågt andrahandsvärde. Alternativ kan ju vara IWC's nya manuella Ingeneur och Dornbluth.

Mårtenssons ur Brookfield