• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Herrstil lanserar skomärke - kickstarter projekt

Zingo

Rolex
Har handlat där några gånger, bra prylar tycker jag! Nu lanserar de ett eget skomärke "Myrqvist Goodyear Welted"
Fina kvalitetsskor som ska konkurrera med märken i 2-3k klassen om jag uppfattat rätt.

Vad tror ni? Någon här som köper? :)

Tycker personligen de är riktigt snygga. Bra pris också om kvaliteten är som utlovad!

Länk: https://www.kickstarter.com/projects/herrstil/myrqvist-goodyear-welted-affordable-high-quality-s
Tycker deras andra saker är helt ok för pengarna. Med ett pris på 2 tkr för skorna så blir det spännande och se vad det blir av. Undrar varför de behöver ta in pengar till detta projekt få de har verksamhet?
 

Mudfold

Cartier
Tycker deras andra saker är helt ok för pengarna. Med ett pris på 2 tkr för skorna så blir det spännande och se vad det blir av. Undrar varför de behöver ta in pengar till detta projekt få de har verksamhet?

Antar att kostnaderna för ett sånt här projekt är väldigt stora och Kickstarter minimerar riskerna drastiskt!

Jag backade iallafall den för 1600:- leverans i maj :D
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Eftersom jag saknar kritiskt tänkande och såg den länkad via Shoegazing antar jag att det är bra värde på skorna och slår nog till (Nej, jag är faktiskt inte ironisk) :)
Snygga var de också!
 

Hutti

Cartier
Tvekat starkt på att kvalitén kommer gå att jämföras med skor i 2,5-3k klassen.

Meermin och Loake är bra exempel på skor med 1000kr mellan priserna där jag personligen känner av stor kvalitets skillnad.
 

Mudfold

Cartier
126 av 100k backat på en dag, inte dåligt.
Har också svårt att tänka mig att de kan konkurrera med Loake i kvalité men man kan ju hoppas. Har själv två par så får väl jämföra när de väl kommer:)

Jag undrar vart tillverkaren är lokaliserad?!
 

Edin

Panerai
Ni som nu backar detta, eller för den delen har en salig blandning i skohyllan, hur ställer ni er till ev. passform? Jag har idag flera par från RMW och Loake 1880 där passformen är perfekt samt ett par Curch som bara står då jag alltid får skoskav av dom. Hatar verkligen att "Chansa"..
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Vad är skillnaden mellan dessa och de nya klockmärken som här spottas på var dag för att de inte är äkta/nyskapande/genuina?
(det är inte menat som en dryg fråga, jag är är nyfiken och i behov av fina skor, men har ingen kunskap om branschen).
 

DrDre

Patek
Tvekat starkt på att kvalitén kommer gå att jämföras med skor i 2,5-3k klassen.

Meermin och Loake är bra exempel på skor med 1000kr mellan priserna där jag personligen känner av stor kvalitets skillnad.

Tycker kvaliteten varierar ganska mycket på Meermin. Har tre par Meermins och ett gäng Loake 1880. Ett par av Meermins (det första) skulle jag sätta över Loake 1880 med de övriga två lite lägre. Ett annat problem är att deras läster inte är likadana, dvs om jag tex köpt ett par i lästen Ruist så innebär inte det att ett annat par (annan modell) med samma läst automatiskt passar.

Min favorit i budgetklassen är Berwick. Tycker att de ligger ungefär som Loake 1880 i kvalitet. Designen är dock lite slätstruken och alldaglig.
 

DrDre

Patek
126 av 100k backat på en dag, inte dåligt.
Har också svårt att tänka mig att de kan konkurrera med Loake i kvalité men man kan ju hoppas. Har själv två par så får väl jämföra när de väl kommer:)

Jag undrar vart tillverkaren är lokaliserad?!

Så här skriver man på Shoegazing: "Skorna tillverkas i en fabrik i Vietnam, där folk från brittiska skomeckat Northampton jobbat med att bygga upp verksamheten."
 

Hutti

Cartier
Tycker kvaliteten varierar ganska mycket på Meermin. Har tre par Meermins och ett gäng Loake 1880. Ett par av Meermins (det första) skulle jag sätta över Loake 1880 med de övriga två lite lägre. Ett annat problem är att deras läster inte är likadana, dvs om jag tex köpt ett par i lästen Ruist så innebär inte det att ett annat par (annan modell) med samma läst automatiskt passar.

Min favorit i budgetklassen är Berwick. Tycker att de ligger ungefär som Loake 1880 i kvalitet. Designen är dock lite slätstruken och alldaglig.
Meermins kvalité utvändigt kan jag gå med på. Men att de har hälkappa i plast går inte att undgå, sålde mina boots efter 5 användningar.
 

Oew

Rolex
En bekant till mig som startat detta och har självklart backat! Ska blir spännande att se färdig produkt.
 

DrDre

Patek
Meermins kvalité utvändigt kan jag gå med på. Men att de har hälkappa i plast går inte att undgå, sålde mina boots efter 5 användningar.

Det är tydligen inte så ovanligt att hälkappan är i plast även på finare skor. Loake använder thermoplast. Så här skrev Shoegazing i en intressant artikel för några år sedan:

"Att använda plastvarianter till häl- och tåhättor är tyvärr mycket vanligt. Carmina använder det, enligt uppgift även Crockett & Jones och Church’s. Till och med premiumtillverkare gör det, John Lobb i både häl- och tåhätta, Edward Green bara till tån."

http://www.shoegazing.se/2013/04/06/guide-dolda-kostnadskapningar/
 

Mudfold

Cartier
Vad är skillnaden mellan dessa och de nya klockmärken som här spottas på var dag för att de inte är äkta/nyskapande/genuina?
(det är inte menat som en dryg fråga, jag är är nyfiken och i behov av fina skor, men har ingen kunskap om branschen).

Tycker inte det går att göra den jämförelsen dock.. Om du nu tänker på klockmärken i klass med DW och andra parfymare?
Dom är ju allt annat än kvalitativa och bra prissatta klockor

Personligen bryr jag mig lite om märken. Kan jag få bra gjorda, made-to-last skor som ser riktigt snygga ut till ett bra pris är ja supernöjd! Att en svensk dragit igång det gör det lite roligare :)

..nu får vi hoppas han levererar :D
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Tycker inte det går att göra den jämförelsen dock.. Om du nu tänker på klockmärken i klass med DW och andra parfymare?
Dom är ju allt annat än kvalitativa och bra prissatta klockor

Personligen bryr jag mig lite om märken. Kan jag få bra gjorda, made-to-last skor som ser riktigt snygga ut till ett bra pris är ja supernöjd! Att en svensk dragit igång det gör det lite roligare :)

..nu får vi hoppas han levererar :D
Hade inte läst tillräckligt om projektet, den känns faktiskt ärligare och spunnen ur genuint intresse! Ska nog slänga in en spons jag med. Håller helt med gällande märken, köper oftast mina no-name skor i gamla gubb-butiker i Porto, bra shiet. :)
 

JohnDoe

Rolex
Förstår inte hur man kan köpa skor med okänd passform på distans. Tycker det är stor skillnad i passform mellan olika tillverkare och modeller. Krångligt att hålla på att skicka tillbaka.
 

Mudfold

Cartier
Inte bara blev dom jävligt fina, dom satt bra också :D
image.jpeg

image.jpeg

image.jpg

Vågade någon annan köpa?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Inte bara blev dom jävligt fina, dom satt bra också :D
image.jpeg

image.jpeg

image.jpg

Vågade någon annan köpa?
Kul! Hur är känslan initialt? Storleken? Lästen?
Jo, jag beställde också och får mina med andra batchen i juni (?) då första var slutsåld.
Jag valde samma modell, Skytteholm, fast i brunt skinn. Måste säga att dina blev riktigt fina i mocka, nästan så att jag ångrar mig lite.
image.jpeg

Bra att det blev sådant drag i projektet och att man passerade 600k strecket då jag inte läst ordentligt och beställt trots att de inte skulle tillverka upp till min storlek 45 (bara till UK10,5). Nu klarade de delmålet 600k och ökade på sina storlekar, både uppåt och neråt. :)
 

Mudfold

Cartier
Kul! Hur är känslan initialt? Storleken? Lästen?
Jo, jag beställde också och får mina med andra batchen i juni (?) då första var slutsåld.
Jag valde samma modell, Skytteholm, fast i brunt skinn. Måste säga att dina blev riktigt fina i mocka, nästan så att jag ångrar mig lite.
image.jpeg

Bra att det blev sådant drag i projektet och att man passerade 600k strecket då jag inte läst ordentligt och beställt trots att de inte skulle tillverka upp till min storlek 45 (bara till UK10,5). Nu klarade de delmålet 600k och ökade på sina storlekar, både uppåt och neråt. :)

Ja, gissar på att dina också blir lite sena då, mina (den första batchen) var det nämligen. Kvalitetskontroll drog ut på tiden.
Blev ju lite gambling med storleken. Jag tog ett par UK42 då skorna är gjorda på en E-läst (har jag för mig?), har annars F-läst och UK41,5. Känns bra än så länge, måste nog gå lite i dom för att verkligen känna efter. Kvalitén var över förväntan, vågar nog (initialt iallafall) jämföra dom med mina Loake Blenheims, vilket inte ska förväxlas med 1880-serien förvisso.

Får återkomma med när jag gått lite med dom! :)
 

majsch

Omega
Hur blir de för oss som missade beställa via Kickstarter? Kommer de in på hemsidan efter alla som beställt fått skor?
 
Topp