• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hetsblekning av Seiko SKX007

Jeppsonns

Cartier
Hallå där, blekte min skx idag:D

Det började med att jag såg följande Seiko när jag surfade häromdagen och tänkte för mig själv, varför ser inte min Seiko likadan ut? Trött på att den ser så fräsch ut..

image.jpeg

Bilden ovan är inte min utan är tagen från en hemsida på nätet!
Så hur svårt kan det vara att få samma slitning egentligen?

Började med att köpa en bezel-ring av en kille på forumet samt inhandlade samma Nato som bilden ovan. Allt levererades två dagar efter beställningen och jag tog löpet till Ica för att inhandla klorin.

image.jpeg

Försökte plocka bort vrid-ringen men den var ju limmad så kändes som den skulle gå sönder.
image.jpeg


Struntsamma, stoppade ned allt i klorin men tog bort o-ringen innan som satt i vrid-ringen:D

image.jpeg


Körde 5 minuter åt gången och torkade av emellanåt, tog ungefär 15 minuter totalt.
Nedan är resultatet, kände att det räckte där.

image.jpeg

Sen var det dags att sandpappra natobandet så det fransade upp sig lite;)
image.jpeg


Nedan är färdiga resultatet, jag är helnöjd:D
image.jpg

image.jpeg


Tack för visat intresse!

Hälsningar,
Erlingborn
 

jabla

Sarlacc
Hallå där, blekte min skx idag:D

Det började med att jag såg följande Seiko när jag surfade häromdagen och tänkte för mig själv, varför ser inte min Seiko likadan ut? Trött på att den ser så fräsch ut..

image.jpeg

Bilden ovan är inte min utan är tagen från en hemsida på nätet!
Så hur svårt kan det vara att få samma slitning egentligen?

Började med att köpa en bezel-ring av en kille på forumet samt inhandlade samma Nato som bilden ovan. Allt levererades två dagar efter beställningen och jag tog löpet till Ica för att inhandla klorin.

image.jpeg

Försökte plocka bort vrid-ringen men den var ju limmad så kändes som den skulle gå sönder.
image.jpeg


Struntsamma, stoppade ned allt i klorin men tog bort o-ringen innan som satt i vrid-ringen:D

image.jpeg


Körde 5 minuter åt gången och torkade av emellanåt, tog ungefär 15 minuter totalt.
Nedan är resultatet, kände att det räckte där.

image.jpeg

Sen var det dags att sandpappra natobandet så det fransade upp sig lite;)
image.jpeg


Nedan är färdiga resultatet, jag är helnöjd:D
image.jpg

image.jpeg


Tack för visat intresse!

Hälsningar,
Erlingborn
Snyggt jobbat!
Nu är det bara tavla o visare kvar. ;)
 

hannes

Omega
Blir lite sugen att försöka göra samma, riktigt snyggt!
Varifrån beställde du bezel insert? Har själv en SKX013 som mäter 38mm och antar att det kan bli lite klurigare att hitta inserts i den storleken.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Hallå där, blekte min skx idag:D

Det började med att jag såg följande Seiko när jag surfade häromdagen och tänkte för mig själv, varför ser inte min Seiko likadan ut? Trött på att den ser så fräsch ut..

image.jpeg

Bilden ovan är inte min utan är tagen från en hemsida på nätet!
Så hur svårt kan det vara att få samma slitning egentligen?

Började med att köpa en bezel-ring av en kille på forumet samt inhandlade samma Nato som bilden ovan. Allt levererades två dagar efter beställningen och jag tog löpet till Ica för att inhandla klorin.

image.jpeg

Försökte plocka bort vrid-ringen men den var ju limmad så kändes som den skulle gå sönder.
image.jpeg


Struntsamma, stoppade ned allt i klorin men tog bort o-ringen innan som satt i vrid-ringen:D

image.jpeg


Körde 5 minuter åt gången och torkade av emellanåt, tog ungefär 15 minuter totalt.
Nedan är resultatet, kände att det räckte där.

image.jpeg

Sen var det dags att sandpappra natobandet så det fransade upp sig lite;)
image.jpeg


Nedan är färdiga resultatet, jag är helnöjd:D
image.jpg

image.jpeg


Tack för visat intresse!

Hälsningar,
Erlingborn

Blev bra☺. Blek tavlan nästa gång;).
 
Topp