Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Heuer 1000 (pre-Tag) byta urverk

Diskussion i 'Vintage' startad av Weberg, 18 september 2015.

1. Weberg
    Trådstartare

Weberg Stadsbo

Från:
    Inte från Stockholm.
    Har en Heuer 1000 professional (37 mm) som jag tänkte kosta på ett nytt urverk. Sitter ett befintligt 963.114 och jag behöver få bekräftat om det går att stoppa i ett ETA 955.112 som på många andra i 1000-serien. Verkar vara lite rörigt mellan ISA, ESA och ETA och någon menade att ett 955.112 ska passa men att det kunde bli problem med visarna, vilket jag inte kan förstå. Kollar runt på boley.de men inte helt lätt att få säkra svar ... Tack på förhand!

Edit: modellen är 980.029L (och om jag förstått det rätt har alla "L"-modeller ett något tjockare urverk?!

heuer.jpg

Senast ändrad: 18 september 2015
  2. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Sorry för nekromantisk bump, men hur gick det här?
    Frågar för jag har en 1000 med kass verk på ingång... :)

3. Weberg
    Trådstartare

Weberg Stadsbo

Från:
    Inte från Stockholm.
    Tja! Jag minns faktiskt inte, jag sålde av hela Heuer-samlingen i vintras - både klockor och delar - och tror aldrig jag kom längre med den där. Det enda jag har kvar är ett nytt urverk (955.114) om du vill ha och leka med.
    :) @Camo00

Camo00 gillar detta.
  4. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Kan ju eventuellt gå att serva verket .Finns coils på Ebay .

Camo00 och eriksson850 gillar detta.
  5. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    +1
    @tictac62 här på forumet är ju urmakare och vad förstått rätt haj på quartzverk.

Camo00 gillar detta.
  6. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kan väl påpeka att dessa 980.029L Heuers/ TAG ofta har problem med verken nuförtiden fast det är Quartz.