Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

HEUER Abercrombie & Fitch Seafarer såld.......

Diskussion i 'Vintage' startad av Joakim C, 15 september 2016.

1. Joakim C
    Trådstartare

Joakim C Borgare

för 83.000 kronor! (US $9.800) på E-bay http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-ABE...ER-CHRONOGRAPH-MENS-WRISTWATCH-/182271025392? och denna har jag på min lista ännu. Uret i fråga är i bruksskick med skador. Det gjordes 10 olika versioner av uret och en fin presentation av Seafarer, Solunar med flera finns via denna länk: http://thoughts.onthedash.com/thoughts/abercrombie-and-fitch-seafarer/
    Jag är på jakt efter en Seafarer och den som såldes var den mindre 36mm versionen. När ska prisrallyt avta måntro? Undrar också vad jag får för denna Solunar idag?

Heuer-Solunar,-tavla.jpg

LongCon gillar detta.
  2. virrooo

virrooo Biskop

Är det fulmetallboett på din eller är den bara smutsig?

3. Joakim C
    Trådstartare

Joakim C Borgare

- Jo, den är kromad och det ser för jävligt ut!

4. virrooo

virrooo Biskop

Jäkligt trist :( varför är folk så onda!! Som att göra after eight med bajs i istället för mintchoklad..

Orimligt att hitta rätt boett i stål och byta? Eller någon liknande och behålla boettlocket?

Grafton, sherwan, Rozzy och 5 andra gillar detta.
  5. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Hörru frankenmeister! Vad är det du skriver?

Dixie, Highvalley, North och 8 andra gillar detta.
  6. virrooo

virrooo Biskop

frankenstein.gif

Grafton, North, JLW och 3 andra gillar detta.
  7. Joakim C
    Trådstartare

Joakim C Borgare

- Inte orimligt och ibland dyker de upp. Men jag har ingen lust att spendera det som behövs för att få uret i gott skick igen.

virrooo gillar detta.
  8. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    kroma om den bara?

Rozzy gillar detta.
  9. Per

Per Björklövens finest

A&F lär inte lugna sig iom det är ett poppis varumärke och är ett kvalitetsur i grunden. Ska du ha ett så är de förmodligen fortfsrande billiga. Hur fel det än är.

Värdet är i brandingen. Kolla bara alla retailade rollar med festligt tryck. Kommer inte att lugna sig any time soon.

JLW och JMolin gillar detta.
  10. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Hahaha! Bajs :D

11. JMolin

JMolin Präst

Från:
    STHLM
    Har svårt att se att det skulle lugna sig med just A&F, som @Per säger. Ett ruggigt starkt varumärke med klockor byggda av den näst(?) mest prishypade tillverkaren Heuer. Det är ju i stort sett Heuers i en ovanligare, festligare kostym.

12. Joakim C
    Trådstartare

Joakim C Borgare

- När jag ser att ur i mediokert eller ganska risigt skick prisrusar då tycker jag man dra öronen åt sig. Även om det står Abercrombie & Fitch på tavlan. Då är det inte samlarobjekt längre utan rent spekulativa objekt. (Seafarer är inga ovanliga ur). Heuer är ju enormt haussat och livstilssamlarna/spekulanterna gör allt för att hålla priset uppe och tillföra "nya" värden i sina ur.

Intressant med Abercrombie & Fitch som en gång var en firma som furnerade jägare och fiskare med det bästa som marknaden kunde erbjuda till att idag vara en firma som är som "alla andra" köpcentrabutiker.

13. Aurum

Aurum Gubbsnygg

De är ovanliga, hur ovanliga är däremot en fråga.

eriksson850 gillar detta.
  14. Joakim C
    Trådstartare

Joakim C Borgare

Du har fel. Ett ovanligt ur är sällsynt och dessa har tillverkats i många varianter i flera tusen exemplar. Men nu vill ju Heuersamlarna av naturliga skäl att de ska vara ovanliga :D

15. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Länka gärna till tillverkningssiffrorna. Heuer var ingen stor tillverkare på tiden och jag har inte sett många till salu under mina nätturer.

eriksson850, PR1973, Gummo och 1 annan gillar detta.
  16. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Förklara hur Heuer är hausat? Vilka heuers snackar du då om? Hur många AF seafarers tror du finns? Det finns olika modeller som du säger och vissa av dessa finns det enbart 2-3 kända exempel av..

17. Per

Per Björklövens finest

Hög efterfrågan (på dubbelmärkta Heuer) och lågt utbud av dessa ger ett högt pris. Sen så kostar självklart bättre skick mer än ett dåligt. Tycker den här ser ut att ha en fin tavla men vad vet jag.

Du må tycka att det är spekulativt men idag så finns det betydligt fler som gillar klockor än vad det gjorde för några år sedan. Sen så ska det också sägas att med prisökningen som varit så går samlare som förr var mil över din nivå ner i pris när de inte längre har råd med Patek, Rolex mm. Då är Heuer, UG, Eberhard etc intressanta och då går de upp i pris när nya köpstarka köpare börjar intressera sig för nya saker. Det är knappast nya rich kids som köper dessa även om du verkar tro det. Iom militärtavlor, dubbelmärkta saker och roliga logo-tavlor står ut så lär de tryckas upp i pris. Jag tycker absolut att 80k+ är mycket pengar men jag är inge ett dugg förvånad att denna kostar så mycket. Priset har inget att göra med vanliga Seafarers iom det är dubbelmärkningen som attraherat köparen.

sherwan, David, PR1973 och 2 andra gillar detta.
  18. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Tror att 80k är ett kap för denna..

eriksson850, Gummo och Aurum gillar detta.
  19. Per

Per Björklövens finest

Karatekid gillar detta.
  20. Joakim C
    Trådstartare

Joakim C Borgare

- Fös sakens skull, är du samlare av Heuer?

21. Per

Per Björklövens finest

Läste snabbt på om Mareographen som också är känd som Seafarer. Den verkar vara rätt tokigt rare att hitta samt väldigt eftertraktad. Jag hoppas att du hittat en fin. :)

22. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Hur skulle det vara relevant? Sluta tramsa.

yonsson och sherwan gillar detta.
  23. Joakim C
    Trådstartare

Joakim C Borgare

- Det är ju mycket relevant eftersom det påverkar din trovärdighet och defintivt kommer att färga dina svar och åsikter. Folk på K&S är inte dumma. Berätta vad du har för agenda.. Själv samlar jag inte på Heuer eller är intresserade av dessa i spekulativt syfte.

24. Karatekid

Karatekid Biskop

Från:
    Lund
    Den är från september förra året, priserna har inte direkt stagnerat sen dess...

Denna är mycket sällsyntare:
    http://www.chronocentric.com/forums/heuer/index.cgi?page=4;md=read;id=83520

@Joakim C här är två aktuella, lycka till
    https://theheuer100.com/product/abercrombie-fitch-seafarer-second-execution-2444/

https://theheuer100.com/product/abercrombie-fitch-seafarer-2447/

eriksson850 och Per gillar detta.
  25. Joakim C
    Trådstartare

Joakim C Borgare

- Komme att finna en fina i framtiden när priserna sjunker, efter att vi gått in en ekonomisk kris. Allt går i cykler.:D

26. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Håll dig till fakta istället, du gör bara bort dig med ditt trams. Håll dig till ämnet tack.

KMS, eriksson850, sherwan och 1 annan gillar detta.
  27. Per

Per Björklövens finest

Skoj. Köp lägenhet i samma veva. :)

ErikGBG, walle77, ZQT och 6 andra gillar detta.
  28. Per

Per Björklövens finest

Detta är rent trams. Aurum är förmodligen en av de mest genuina samlarna här på KS som kör sitt eget race och som dessutom är en av de mest hjälpsamma på forumet. Svarar tamigfan på allt i vintagedelen. Högt och lågt.. Jag vet inte riktigt om du är allvarlig eller ej men enstaka samlare i Sverige har inte möjlighet att påverka priser på en kioskvältare som tex Heuer. Fullkomligt absurt påstående även om du verkar ha en liten gubbcrush på honom.

Vi kan vända på det och fråga dig om dina syften med denna tråd. Trodde du på fullaste allvar att Köp&Sälj skulle svämmas över av billiga gamla Seafarers efter du startat en tråd som om hur löjligt dyr den på ebay var.

Troll...

ozzyozzy, Grafton, Savagear114 och 16 andra gillar detta.
  29. Joakim C
    Trådstartare

Joakim C Borgare

Delar ni samma säng och vilken är din agenda? Aurum vill inte säga om han samlar på Heuer och hans trovärdighet är noll. Varför du nu är oförskämd begriper jag inte. Tråden var enkel och informativ till sin begynnelse.

30. Per

Per Björklövens finest

Aurums trovärdighet är hög. Bara att se till vad han tillför på forumet. Jag hoppar på dig därför att du inte kan bete dig som folk.

Savagear114, Anden, Dykarsjuk och 5 andra gillar detta.