• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Heuer Autavia 7763

Carlton

Cartier
Hej,

Ger KS en chans att knipa denna underbara och alltmer svårfångade Heuer Autavia ( ref 7763c MH ), annars får den gå till utlandet.

Klockan mäter 42mm utan krona och fungerar utmärkt på alla typer av läder samt även nato, 20mm mellan luggarna. Sedan jag köpte klockan har jag bytt en verkhållare, vid detta tillfälle konstaterades att den var ren och fin inuti. Huruvida detta är ett kvitto på att det inte föreligger ett servicebehov låter jag vara osagt. Däremot är det värt att nämna att klockan är mjuk i uppdraget och att jag inte har något att anmärka på gången / gångreserven. Kronograffunktionen fungerar felfritt.

Utvändigt är klockan i ett fint men patinerat skick, den är ju trots allt cirka 45 år gammal. Glaset har ett invändigt chipp nära klockan 12. Slutligen vill jag poängtera hur underbart insertet åldrats till en gråsilvrig ton, går inte att fånga magin på bild utan det är något som måste upplevas.

Klockan finns i Värmland men viss möjlighet till f2f i huvudstaden finns, annars skickas den enligt överenskommelse. Har många referenser sedan tidigare affärer, retur inom 24h om klockan inte motsvarar beskrivningen.

Tveka inte att PMa om ni undrar något.

Pris: 22,8kkr head only.

(Fler bilder ordnas vid intresse, de två sista är från föregående ägare)
autavia2.jpeg
autavia3.jpeg
autavia.jpg
autavia_1.jpg
 
Topp