• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER Black Coral - Är detta en franken?

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tackar flr erbjudandet!
Hade du varit baserad i GBG så... Fast egentligen är jag lite rädd att det lilla av förgyllningen kommer skaka loss i en UL

Tills vidare skall den få ett nytt batteri och en omgång med tandborsten. :)


Det mår den nog fint av! :) Smuts mellan länkbitar är tydligen största boven till stretch...
Låt länken ligga ett tag (ett par timmar) i diskmedel och vatten innan du går på med tandborsten
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
I mitt fall var detta den dagliga beatern i typ 10 år och har gjort 100-tals dyktimmar och 10.000-tals sjömil i segelbåtar. Stretch är inte ens rätt ord... Jag har sett slinkys med mindre stretch.
Beyond hope...
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
I mitt fall var detta den dagliga beatern i typ 10 år och har gjort 100-tals dyktimmar och 10.000-tals sjömil i segelbåtar. Stretch är inte ens rätt ord... Jag har sett slinkys med mindre stretch.
Beyond hope...


Härlig beskrivning! Då räcker det att rengöra till fördel för din hälsa...
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tror som sagt inte att ni ska vara oroliga för att den inte är ok, var rätt vanligt att det blandades delar i övergången innan dem blev TAG.

Packning som ska bytas eller?

Sent in i matchen...
Heuer Half'n'Half låter ju rätt coolt... :D

Kudos till Fixoflex som kör öppna kort här oxå!

Som sagt; jag är klart sugen på denna som plask- & lek-beater, men i så fall måste den ju kunna bli tät. Enl. den lokala urmakaren som trycktestade den så läckte den vid kronan. Han var inte så sugen på att försöka fixa det...

Vem kan fixa detta?
Ungefärlig kostanad (tror du Donkii... Låter som du har bra koll...)

McGyver kanske?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Sent in i matchen...
Heuer Half'n'Half låter ju rätt coolt... :D

Kudos till Fixoflex som kör öppna kort här oxå!

Som sagt; jag är klart sugen på denna som plask- & lek-beater, men i så fall måste den ju kunna bli tät. Enl. den lokala urmakaren som trycktestade den så läckte den vid kronan. Han var inte så sugen på att försöka fixa det...

Vem kan fixa detta?
Ungefärlig kostanad (tror du Donkii... Låter som du har bra koll...)

McGyver kanske?


Haha, kul att jag förmedlat den känslan till dig.. Har nog mindre koll än man kan tro!
Skulle kalla det kvalificerad gissning gällande just packningen. Men de flesta av dessa klockor läcker pga. ålder så då brukar det vara just packningar som ska och bör ses över. Kostnad för det bör ligga på några hundra då packningen inte är spec. dyr och arbetet inte bör ta speciellt lång tid, förutsatt att det nu är det.

Skulle nog tro att McGyver skulle kunna ordna det om det nu visar sig att det är vad det handlar om, men skulle nog satsa en extra slant på att be urmakaren göra det för då kan han provtrycka direkt och se om problemet är löst, vet inte om McGyver har den utrustningen? Men det kanske han har?
 

McGyver

Rolex
Bör inte vara några problem att få fixat - har tyvärr inga tips på var/vem som kan göra det nära dig, men det har säkert andra KSare! :) !
 
Topp