• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Heuer "Bund" i ypperligt skick

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Heuer 1550 SG Flyback Chronograph.
Manuellt uppdraget Heuer Leonidas S.A./Valjoux 230.
43 mm diameter.
Bundeswehrs artikelnummer på baklocket.
Original Bundstrap med artikelnummer.
PVD-Nato.
Manual på tyska (pdf).

Detta exemplar är i utomordentligt gott skick och i det eftertraktade utförandet med 3H loggan (anger att lysmassan är tritium). Jag köpte klockan som NOS och har därefter lämnat in den till urmakare där den har fått nya oljor. Kvitto finns.

Läs mer om Heuer Bund: http://horologium.com.au/2012/10/06/a-military-classic-a-look-at-a-heuer-bund/

Jag var lite orolig att klockan inte skulle vara kosher enär den saknar serie- och modellnummer mellan luggarna. Det är jag inte längre men för den som vill läsa mer så finns trådar här och här.

26 000 25 000 kr skickat.

Returpolicy: Jag gör helst affär öga mot öga i Stockholm. Skulle inte klockan motsvara beskrivet skick så kan den returneras med försäkrad befordran inom två arbetsdagar efter mottagandet, dock med avdrag för hela min fraktkostnad.

DSC00450.JPG
DSC00455.JPG
DSC00453.JPG
2014-05-13 16.53.05.jpg
20140521_172208_a.jpg
 
Topp