Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Heuer Carrera 60-talare

Diskussion i 'Vintage' startad av Jens Ingemansson, 21 juni 2014.

1. Jens Ingemansson
    Trådstartare

Jens Ingemansson Torpare

Tjena! Någon som har koll på vad en service på en gammal carrera kan gå loss på?

mvh, Jens

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Någon som vet vad det kostar att serva en bil?

-Det beror givetvis på vad som behöver bytas och vem som gör det.

ZQT och Micce gillar detta.
  3. Sond

Sond Friends of KS

Nu kan jag inte Heuer Carrera, men jag tror nog att de som kan Carrera kan ringa in ett pris. Utifrån det priset kan TS bedöma om en urmakare erbjuder vettigt pris.

JoberMan gillar detta.
  4. isbjörn

isbjörn Borgare

Farfars Klocka (.se) i Stockholm uppger 2500-3500 kr som riktmärke. Sedan beror det såklart på vad som behövs...

5. yonsson

Från:
    GBG
    Pris på vad? En standardservice kostar typ 1500kr hos en oberoende urmakare. Lägg till 500kr för att det är kronograf, MEN delar tillkommer och då måste man veta vad som behöver bytas. Krona? Glas? Pushers? Urverksdelar?

Med andra ord: Det är som att serva en bil. Det bror på vad som behöver bytas. Och om det är en AD som ska utföra servicen så blir det troligtvis rätt mycket dyrare eftersom de har andra krav.

6. Sond

Sond Friends of KS

Det är ju såklart den typen av resonemang TS vill ta del av. typ 2000 + delar. Han kan alltså räkna med 2-3000. Så enkelt kan ett svar se ut.

7. yonsson

Från:
    GBG
    Fast den typen av spekulationer är farliga. KAN ju landa bra mycket högre än 3000kr.

8. Sond

Sond Friends of KS

Men det förstår en normal postare.

9. JoberMan

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Det tycker jag låter billigt. Har betalat närmare 3K för helservice hos märkeslös urmakare i Sthlm tidigare. Vad innebär "standardservice"? Plockar de inte isär verket skulle jag inte kalla det service över huvud taget. Får du en helservice för 1,5K så får du gärna tipsa om var.

yonsson, Spencer och Cuba gillar detta.