Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Heuer Carrera men vilken?

Diskussion i 'Vintage' startad av Speedaddict, 16 juni 2016.

1. Speedaddict
    Trådstartare

Speedaddict Torpare

image.png image.png image.png Hej. Christian heter jag och är helt ny på klocksnack.se. Jag hittade hit när jag sökte info om min klocka och hoppas någon kan säga mig mer om den. Det är en Heuer Carrera enligt Kaplans Auktioner men den har renoverats och vid renoveringen har texten Carrera försvunnit. Så exakt vad som gjorts är oklart och därför undrar jag om någon vet mer om min klocka. image.png image.png

Mernis Bajra gillar detta.
  2. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Speedaddict gillar detta.
  3. Speedaddict
    Trådstartare

Speedaddict Torpare

Tack för svar. Det jag då undrar är om inte dom små visar tavlorna bör vara svarta/mörka efter som tavlan är ljus. Kan inte hitta någon med samma combo som min.

4. Criss Cross

Från:
    Stockholm
    Precis, det borde vara svarta subdials.

5. PR1973

PR1973 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tyvärr är tavlan inte bra tvättad utan även re-printad. Det är helt fel typsnitt etc i subdialsen och även Heuer loggan är "nytryckt"/ditmålad. Men det borde inte vara omöjligt att hitta en tavla på tex ebay. Det dyker upp tavlor lite då och då. Så bara att börja leta så har du en riktigt kanonklocka sen :)

6. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Och inte bara tvättad och nytryckt utan även nedslipad. Se kronograftavlornas nedsänkning.

Icaras och Speedaddict gillar detta.
  7. Speedaddict
    Trådstartare

Speedaddict Torpare

Tror ni att dom bytt tavla när dom servat den för många år sen? Räcker det med att byta till en orginaltavla om jag kan hitta en?

8. Criss Cross

Från:
    Stockholm
    Vet inte vad som kan ha gjorts men du kan nog hitta en tavla relativt billigt till den modellen. Värre med äldre Carreror. Kolla ebay.

9. Speedaddict
    Trådstartare

Speedaddict Torpare

Jag skickade ett mail till Tag Heuer och deras vintage service, ställde lite olika frågor. Får se om det är värt att fixa själv eller sälja som den är och satsa på en annan modell.