Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Heuer Kentucky Quartz - Prisbump!

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Camo00, 23 juni 2015.

1. Camo00
    Trådstartare

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    30/6: Sänker till 7200...

Här har Ni en riktigt ovanlig rackare till salu!!

En Heuer Kentucky Quartz från ca 1977-78, i fint skick för åldern. Bruksslitage finns, men inga stora saker nånstans...
    Den är i helstål, med integrerad länk, Heuermärkt spänne, krona samt guldlogga fäst på boetten.
    Storleken mäter jag till 39 mm bred och 11 mm hög.
    Länken smalnar av från 22 mm vid boetten till 14 mm vid spännet. Spännet är ett 15 mm brett viklås i tunn plåt, med en enkel "säkerhetssprint".
    Urverket har @Minuteman fixat nyligen, med ny elektronikmodul. Den har även fått nytt glas, annars är klockan helt i originalskick såvitt jag vet! Den går bra, diffar max några sekunder i veckan eller så.

För Er som missade min paketöppning finns all info här:
    http://klocksnack.se/threads/nytt-i-lådan-ovanlig-heuer-quartz.38368/

Nytt pris: 7200 eller godtagbart bud!
    Retur: Är Du inte nöjd med skick och urverk inom tre dagar så häver vi köpet. Jag bjuder på frakten om Du talar om vad som inte är till belåtenhet... :)

Första bilden helt oredigerad, tagen med mobil. Övriga har fått lite mer färg och kontrast... :)

DSC_0422.JPG Heuer9_1_zpsnpjhw3x8.jpg Heuer2_zpsovazpep6.jpg Heuer7_zpsm1knqxsn.jpg Heuer4_zpsiuz1tr53.jpg

Senast ändrad: 30 juni 2015
    Jonaz, Linkan, Svanis115 och 15 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps