• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Heuer Night Diver, lite frågor

LLJ

Breitling
Hej Alla!

Har läst forumet en längre tid men har inte skrivit något förrän nu.
Undrar om det är någon här som har lite koll på gamla Heuers.
Har en Heuer Night Diver som borde vara vara en 980.032 om jag inte minns fel men på baksidan
så står det 980.006 vilket borde vara en helt annan klocka. Har läst på lite och det verkar som att det inte var
helt ovanligt att Heuer gjorde så, alltså hade samma baksida till flera olika klockor.
Undrar nu om det är någon som vet något mer eller också har en klocka med missvisande baksida.
Eller om min klocka är ett hopplock?
IMG_0438.jpeg
IMG_0439.jpeg
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Hej Alla!

Har läst forumet en längre tid men har inte skrivit något förrän nu.
Undrar om det är någon här som har lite koll på gamla Heuers.
Har en Heuer Night Diver som borde vara vara en 980.032 om jag inte minns fel men på baksidan
så står det 980.006 vilket borde vara en helt annan klocka. Har läst på lite och det verkar som att det inte var
helt ovanligt att Heuer gjorde så, alltså hade samma baksida till flera olika klockor.
Undrar nu om det är någon som vet något mer eller också har en klocka med missvisande baksida.
Eller om min klocka är ett hopplock?
IMG_0438.jpeg
IMG_0439.jpeg
Den skall egentligen ha ett lock med 980.032. Men det är inte ovanligt att man ser andra versioner med 980.006 lock, antagligen för att 006:an är vanligast och om locket av någpn anledning behövde bytas ut så blev det till ett sådant. Alternativt så har någon tagit urverk/tavla och stoppat i en 006 boett. Bortsett från locket är boetten exakt den samma.

Väldigt trevlig klocka hur som helst :)
 

LLJ

Breitling
Någon som vet vad den här klockan har för värde?
Tycker det är knepigt att hitta liknande som har sålts
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Någon som vet vad den här klockan har för värde?
Tycker det är knepigt att hitta liknande som har sålts
Skulle spontant säga ~7-800 USD. Under förutsättning att det är original Heuermärkta verk i den. Jag budade på en ebay som gick lite högre för ett tag sedan men den hade originallänk.
 
Topp