• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Heuer Racing!

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ropade hem denna på bukten nyss. Riktigt mysig och jag väntar med spänning tills den kommer hem och jag kan bidra till 70-talskronograftråden :)

Jag gillar den något udda tavlan och den sköna färgsättningen, med den orange visaren som står ut.

vwLoFXb.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Skön! Mycket känsla där. Nu gäller det bara att få den på rätt band för att fullborda retrokänslan. Kul!
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Riktigt fin! Första gången jag blir sugen på något i den racing stilen. Denna var precis så udda att det gjorde det. Grattis!
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Grattis, grymt snygg, har för mig att den använder ett urverk som togs fram tillsammans med breitling och buren. Vissa påstår att den var före zenith som första automatiska kronograf.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Grymt snygg easy, kör en beställning från chepoo nu, hade nog kryddat den med ett svart racing med oranga stitches, lite funky.
Annars kör brunt blir aldrig fel.
 

_jonte

Patek
Den var riktigt fin, kul! :) Tror nog att bandet bör vara svart eller mörk/mellanbrunt. Honung tror jag inte passar. Gärna racing och lite vintage så blir det nog toppen.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Grattis till en cool Heuer, den missade jag helt! :) Du är en hejare på att tråla bukten...blir kul att se den på din arm sen...:)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Tack för alla glada tillrop! Heuer-suget kom som en käftsmäll tidigare i veckan och ja, då finns det ju inte så mycket att göra. Denna ser som sagt ut att vara i riktigt fint skick, så det ska bli intressant att få hem den. Angående band så kanske ett mellanbrunt eller svart passar bäst, som redan påpekats. Vad tycker ni om stygn, ska de vara kontrast eller smälta in med bandet?

SKÖN stajl!!! Grattis! :)

(...blev det inget med den spanska utan tachy?)

Tack, neee. Efter mitt mail om den uteblivna tachy:n blev det tyst. Kanske är en lång siesta men det känns som han tröttnade...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grym, grattis! Den lilla svarta visaren till vänster, ser ju riktigt "avant-garde" ut eller nåt sånt ;) Med den där kommer du undan med vilket band som helst!
 

Sond

Patek
Vad härligt! Jag är normalt lite skeptisk till 70-talsur, men detta verkar klart läckert!! Och så kommer det härliga sökandet efter ett passande band. Jag kan nog inte bidra där. Svårt att säga så mycket utan att ha den i handen. Men svart och brunt kommer såklart att passa. Jag skulle nog akta mig för fräsiga sömmar... Typ blått som man ser på bilden eller orange som man kan frestas av. Nää, rent och slätt skinn med kontrast i off-white..???
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag får nog lägga upp en poll med olika bandalternativ att rösta på. Spontant så är jag lite avigt inställd till matchande sömmar, men visst, görs det på ett diskret sätt kan det nog vara snyggt. Ett klassiskt småhålat mörkbrunt går nog inte av för hackor heller.
Aurum 's tips om mocka var också intressant och kan vara en hit.
Har ni några ebay-tips, langa gärna upp en bild :)
 

_jonte

Patek
Jag får nog lägga upp en poll med olika bandalternativ att rösta på. Spontant så är jag lite avigt inställd till matchande sömmar, men visst, görs det på ett diskret sätt kan det nog vara snyggt. Ett klassiskt småhålat mörkbrunt går nog inte av för hackor heller.
Aurum 's tips om mocka var också intressant och kan vara en hit.
Har ni några ebay-tips, langa gärna upp en bild :)
Med matchade sömmar menar (iaf jag) att de ska matcha färgen på bandet. Dvs svart band, svarta sömmar; osv... :)
 
Topp