• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Heuer Racing!

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Denna missade jag härom da'n!

Grymt coola dom där! Kollade på liknande när jag jagade min Heuer Carrera Chrono förra året!

Grattis! Svart racing med en snygg söm skar'u ha, serrö!

Mer bilder när du får hem den, tack!
 

GurraG

Cartier
Grattis. Jag är själv galet förtjust i just Caliber 11 med kronan till vänster, det är lite annorlunda och skapar en symmetri som är väldigt tilltalande. Dessutom gräver sig inte kronan in i handleden...

Ropade själv hem en Hamilton Chrono-matic från eBay för någon månad sen med samma urverk. Valet stod lite mellan den och en Heuer.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Klockan skickades 2/9 från England. Ännu har det inte ankommit till Sverige enligt posten och mer än så vet jag inte. Suck...
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Klockan skickades 2/9 från England. Ännu har det inte ankommit till Sverige enligt posten och mer än så vet jag inte. Suck...
Läste att en träeker gått av på en av diligenserna så det kan vara förklaringen till att paketet inte dykt upp.


Men allvarligt, engelsk post måste vara den sämsta i Europa. Kan 2-3 veckor för ett brev att komma fram från ett land som ligger 2 timmars flygväg ifrån.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
cheepo63, kan faktiskt inte hålla med dig där. Tror mycket har att göra med säljaren. Beställer mycket från sportbutiker osv. i England och i 9 fall av 10 har jag grejerna hemma innan dess att man i Sverige har processat klart ordern, förutom Sportamore då som håller grymt hög klass.

I övrigt tycker jag nog att de klockor jag handlat har kommit hem inom en 3-4dagar så jag kan inte klaga iallafall, tråkigt hur som helst om du har fått den uppfattning och inte minst tråkigt för easy rider som måste vänta på den där skönheten :/
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Mjo. Enligt Royal mail har den blivit behandlad för att skickas hit, och där slutar alla spår, vilket känns en aning olustigt. Får hoppas på att den dyker upp. Säljaren är underrättad men än är det för tidigt att börja dra igång någon reklamation.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Och jag glömde ju, grattis! Riktigt riktigt fin. Jag har en Autavia på ingång själv, dock mer standard än denna. Men jag är taggad. Håller också på och klurar på det där med band också. Aldrig kört längs racingvägen tidigare.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Och jag glömde ju, grattis! Riktigt riktigt fin. Jag har en Autavia på ingång själv, dock mer standard än denna. Men jag är taggad. Håller också på och klurar på det där med band också. Aldrig kört längs racingvägen tidigare.

Tack, får se om den dyker upp...
Kul med nytt för dig! Autavia är ju minst lika ball. Angående band så är gäller det nog bara att pröva sig fram. Kanske börja med ett klassiskt, typ mörkbrunt, för att sedan experimentera med lite andra band senare.
Lägg upp en tråd med din sen :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Grattis! Heuer är kul. Har aldrig sett den tavlan eller placeringen av den vänstra kronografmätaren. Det är som en hybrid av en manuell Heuer Carrera och en Automatisk Autavia.

Angående armband så är jag också svag för brunt, men jag tycker att min blev så mycket snyggare när jag satt på ett svart racingband. Det matchar de svarta detaljerna på tavlan bättre. 20 mm lär det vara.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Still no sign of Heuer. I början på nästa vecka kommer jag kontakta Pay Pal för att påbörja processen med att få tillbaka pengarna. Jag hoppas innerligt att den dyker upp då den är i så fint skick, enligt bilder, men på måndag är det två veckor sedan den skeppades. Surt...
 
Topp