• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Tjäääna!

Jävligt glad idag när jag hämtade ut min nyfixade heuer! (Tog lååång tid men antagligen värt det)
Kommer i perfekt timing till ett bröllop imorgon också :D

IMG_0102.JPG
Wow! Stort grattis!
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tycker inte den var så kul. Tavelkvaliten såg ut att vara bra, men layouten sådär. Boett i fulmetall känns sådär och framförallt är boettformen rätt trist?
Bara för att träna mitt öga, vad tror du om metallen på den här: http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?md=read;id=55220
Är den också kromad? Står på insidan av boettlocket att det är "SS back" men det är väl ingen garanti för att boetten också är det? Givetvis välkomnar jag svar från andra än @Aurum också :)
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Bara för att träna mitt öga, vad tror du om metallen på den här: http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?md=read;id=55220
Är den också kromad? Står på insidan av boettlocket att det är "SS back" men det är väl ingen garanti för att boetten också är det? Givetvis välkomnar jag svar från andra än @Aurum också :)
Suck. glöm min fråga, skall nog läsa texten och inte enbart se på bilderna :D Står ju så här: "The watch is in a chrome plated Clebar case" :banghead:
 

Erik1

Patek
2-Faktor
IMG_1954.JPG

Äntligen har jag en riktig Heuer :) bättre bild kommer senare, precis landat

1163MH mk3 om jag förstått det rätt, någon som är kunnig som kan se att allt är kosher? Har redan rådfrågat med en Heuer kunnig här på forumet och det ska vara rätt.
 
Senast ändrad:

Psykel

Patek
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3093/vara/1276618

Ok, det står att det är en renoverad urtavla, synd! Men verkligen synd att det är så många fel i "renoveringen". Jag mår lite lilla och va f_n har hänt här (röd ring)?

upload_2016-10-20_9-6-53.png


Så här borde tavlan se ut;
upload_2016-10-20_9-9-58.png
Vad som har hänt är iallafall att det på något sätt har hamnat en bit av vänstra hörnet av en Heuer-logga där 25 borde vara. Hur det hände och varför man inte korrigerat det kan nog ingen svara på.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Vad som har hänt är iallafall att det på något sätt har hamnat en bit av vänstra hörnet av en Heuer-logga där 25 borde vara. Hur det hände och varför man inte korrigerat det kan nog ingen svara på.
Fick nästan känslan av ett bildmontage som gått snett. Funktionen i Photoshop där man kan kopiera ett område och lägga in någon annanstans.
 

Psykel

Patek
Fick nästan känslan av ett bildmontage som gått snett. Funktionen i Photoshop där man kan kopiera ett område och lägga in någon annanstans.
Verkligen. Men följer man länken till auktionen så finns det ett foto från sidan där man ser felet. Så ingen glitch eller manipulering, verkar det som. Bara nån som varit oaktsam med dekalerna.
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Dags för lite mer maritimt tema i tråden :) Dagens nykomling i den märkliga olive PVD färgen. Har tidigare haft både den svarta och den gråa (pewter) och ångrat att jag sålde dom. Skicket på den här är precis lagom slitet för att man skall känna sig trygg med att använda den och det är extra kul att originallänken är med och i bra skick. Får återkomma med fler vettigare bilder kommer när ljuset tillåter.

P1010655.png


Gone but not forgotten...
IMG_2367.png


IMG_2906.png
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Dags för lite mer maritimt tema i tråden :) Dagens nykomling i den märkliga olive PVD färgen. Har tidigare haft både den svarta och den gråa (pewter) och ångrat att jag sålde dom. Skicket på den här är precis lagom slitet för att man skall känna sig trygg med att använda den och det är extra kul att originallänken är med och i bra skick. Får återkomma med fler vettigare bilder kommer när ljuset tillåter.

P1010655.png


Gone but not forgotten...
IMG_2367.png


IMG_2906.png
Riktigt koola alla tre! Fint fångat och håll nu i den...
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Dags för lite mer maritimt tema i tråden :) Dagens nykomling i den märkliga olive PVD färgen. Har tidigare haft både den svarta och den gråa (pewter) och ångrat att jag sålde dom. Skicket på den här är precis lagom slitet för att man skall känna sig trygg med att använda den och det är extra kul att originallänken är med och i bra skick. Får återkomma med fler vettigare bilder kommer när ljuset tillåter.

P1010655.png
Grattis till nykomlingen P!
Har aldrig sett den här finishen förr, måste vara rare?
Olive PVD ser verkligen stenhårt ut, håll i den så jag hinner klämma och titta på den:)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Dags för lite mer maritimt tema i tråden :) Dagens nykomling i den märkliga olive PVD färgen. Har tidigare haft både den svarta och den gråa (pewter) och ångrat att jag sålde dom. Skicket på den här är precis lagom slitet för att man skall känna sig trygg med att använda den och det är extra kul att originallänken är med och i bra skick. Får återkomma med fler vettigare bilder kommer när ljuset tillåter.

P1010655.png


Gone but not forgotten...
IMG_2367.png


IMG_2906.png
Stort grattis! Ser stenhård ut med den finishen!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Dags för lite mer maritimt tema i tråden :) Dagens nykomling i den märkliga olive PVD färgen. Har tidigare haft både den svarta och den gråa (pewter) och ångrat att jag sålde dom. Skicket på den här är precis lagom slitet för att man skall känna sig trygg med att använda den och det är extra kul att originallänken är med och i bra skick. Får återkomma med fler vettigare bilder kommer när ljuset tillåter.

P1010655.png


Gone but not forgotten...
IMG_2367.png


IMG_2906.png
Grattis! Den gröna är stenhård! Bra köp
 
Topp