• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

EssexX

Panerai
2-Faktor
Funderar på om det är dags att byta om till länken igen eller ej.
IMG_5194.JPG
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Lägger upp den här som jag såg på Maritimes Museum i Hamburg. Ska ha tillhört flygare på hangarfartyg. Modell?
IMG_2820.JPG

Ser ju ut som en vanlig Bund.

Skulle den tillhört flygare på ett tyskt hangarfartyg?

Verkar inte troligt. Tyskland har ju inte haft ett fungerande hangarfartyg sen första världskriget.
 

Forsen

Breitling
Ni som är proffs på Heuer, jag har en fråga.

Jag överväger att sälja den här gamla rackaren.
heuer.jpg


Det stora problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska prissätta den.

Har ni några i runda svängar ideer på vad som vore ett vettigt pris?
Sett några liknande fast "Tag Heuer" men då den här är en "Heuer" borde den väl vara värd med?

Hälsningar,
Andreas
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Ni som är proffs på Heuer, jag har en fråga.

Jag överväger att sälja den här gamla rackaren.
heuer.jpg


Det stora problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska prissätta den.

Har ni några i runda svängar ideer på vad som vore ett vettigt pris?
Sett några liknande fast "Tag Heuer" men då den här är en "Heuer" borde den väl vara värd med?

Hälsningar,
Andreas
Kommer den upp på Köp och Sälj här på klocksnack om du ska sälja den? Jag kanske skulle vara intresserad i sådana fall beroende på priset :)
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Ni som är proffs på Heuer, jag har en fråga.

Jag överväger att sälja den här gamla rackaren.
heuer.jpg


Det stora problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska prissätta den.

Har ni några i runda svängar ideer på vad som vore ett vettigt pris?
Sett några liknande fast "Tag Heuer" men då den här är en "Heuer" borde den väl vara värd med?

Hälsningar,
Andreas
6-7k skulle jag tippa med tanke på vad de brukar gå för...
-JL-
 

Husse

Patek
Heuer 980.029, yes PVD/TT plätterat är orginal (guld krona med) :) Den hadde samma referensnummer när de gick över till TAG
1990P56.jpg
Tack för infon, tycker att alla dessa med 980. i början på ref nr är grymma beaters. Tåliga och snygga klockor! Har kollat på flera Heuer-sidor på nätet, där påstås det att det inte är helt ovanligt att Esa kvarsverket
ESA 536.121byts ut mot ETA 2872 då det går rakt in i Boetten, har ej verifierat detta! Kanske nån här på forumet vet?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Nej livsstilssamlare är främst vi medie/it/finans/akademiker-folk från storstäderna som vill va balla. De som sen köper klockorna ( när vi livsstilssamlare tröttnat ) på fina auktionshus är några andra. Tjocka är dom... och rika...
Och framförallt deras asiatiska barn som bara bryr sig om likes på Instagram. Kanske inte direkt livsstilssamlare men jag misstänker att dessa nästan är ännu värre?

De tjocka gubbarna med gamla sportbilar köpte coola vintageklockor när de var nya.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kolla runt i salen på fina auktioner så ser du ett gäng italienska dealers, några amerikaner och en massa kids till förmögna affärsmän från en viss del av världen. Trust me. :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kan personligen tycka att i princip alla 60- och 70-tals Heuer, UG mm är extremt överprisade om man ser till vad det är. Matta och tråkiga klockor som i sig är ganska så simpla. Allt pga en annan extremt överprisad krono-modell sprungit iväg above and beyond reason.

Frågan är hur länge det håller i sig?
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
De är ju trots allt kronografernas urfader. Vissa är fortfarande riktigt prisvärda men de lite nyare är inte direkt billiga...
Håller med. Inget fan av de nya men gamla navitimers, 765or, 810 mfl är riktigt trevliga. 765or är ju dyra vad jag förstått men de är ju motsvarigheten till 1st exec autaviorna och kommer nog dra iväg rejält i pris. Sen finns det en breitling som jag har jagat i flera månader nu....hint: den har aldrig nämnts på forumet;)
 

marlun

Rolex
Kan personligen tycka att i princip alla 60- och 70-tals Heuer, UG mm är extremt överprisade om man ser till vad det är. Matta och tråkiga klockor som i sig är ganska så simpla. Allt pga en annan extremt överprisad krono-modell sprungit iväg above and beyond reason.

Frågan är hur länge det håller i sig?
Fast man kan väl säga samma sak om många vintagerollar också egentligen?
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Kan personligen tycka att i princip alla 60- och 70-tals Heuer, UG mm är extremt överprisade om man ser till vad det är. Matta och tråkiga klockor som i sig är ganska så simpla. Allt pga en annan extremt överprisad krono-modell sprungit iväg above and beyond reason.

Frågan är hur länge det håller i sig?
Vad får man ge för en ok fyrsiffrig daytona idag?
 
Topp