• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Håller med. Inget fan av de nya men gamla navitimers, 765or, 810 mfl är riktigt trevliga. 765or är ju dyra vad jag förstått men de är ju motsvarigheten till 1st exec autaviorna och kommer nog dra iväg rejält i pris. Sen finns det en breitling som jag har jagat i flera månader nu....hint: den har aldrig nämnts på forumet;)
De senare 765 med vridring ja. De tidigaste ommärkta med militärkoppling, det du! Du är så rädd att någon kniper din gralbreitling före dig att du inte vågar nämna den?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kan det inte påverka priserna om alla samlare säljer av (nu är ju inte riktigt det fallet men om det sker) och kundkretsen blir en annan? Finns det ett vintage märke/ modell som skjutit i höjden för att sedan droppa?

Har inte varit med i svängen tillräckligt länge för att se annat än ständiga prisuppgångar.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Är ju knappast troligt med eviga prisöknigar på 20-50% per år. Frågan är ju bara när det börjar stabiliseras och när det vänder? Heuer är stekhett nu och har ökat väldigt mycket, väldigt snabbt så jag kan förstå att de som ligger tungt i det hellre säljer än sitter kvar. Om det är rätt att sälja nu? Who knows...
 

Rholm

Cartier
För en kort stund tyckte jag att den värsta hypen hade lugnat sig men det var nog helt fel. Var nog bara här på K&S som det låg Heuer's ute en längre tid....
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Alldeles för mycket. Du får nog minst betala 400 om du ska ha en i bra skick.
Hälften av en 1st exec 2446 mao...ändå billigt:D
De senare 765 med vridring ja. De tidigaste ommärkta med militärkoppling, det du! Du är så rädd att någon kniper din gralbreitling före dig att du inte vågar nämna den?
Exakt!:D Orka att halva KS börjar jaga en klocka som flugit under radarn i flera år;)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hälften av en 1st exec 2446 mao...ändå billigt:D
Well.. 1st exec 2446 är väl Heuers variant av PN. En pump-PN kostar idag snabbt 1.5MSEK och en skruv-PN kostar från 3 till 10 millar beroende på skick och version. Galenskap allt som allt. Kan på något sätt tycka att Heuern du nämner borde vara dyrare då de faktiskt är hyfsat rare jämfört med rollarna som det går 20 på ett dussin på..

Det jag framförallt tycker är vansinne är på senare standarddaytonor och autavior som ändå kostar sexsiffriga belopp. Rätt så ospännande och vanliga klockor egentligen som bara dragits med i hajpen.
 
Senast ändrad:

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Well.. 1st exec 2446 är väl Heuers variant av PN. En pump-PN kostar idag snabbt 1.5MSEK och en skruv-PN kostar från 3 till 10 millar beroende på skick och version. Galenskap allt som allt. Kan på något sätt tycka att Heuern du nämner borde vara dyrare då de faktiskt är hyfsat rare jämfört med rollarna som det går 20 på ett dussin på..
Har alltid trott att pump är dyrare än skruv... jovisst vinner 1st exec 2446 på rarity men desirability är ju viktigare än rarity och här vinner PN daytona. I slutet av dagen är rolex ändå rolex och heuer i ärlighetens namn, bara en 60tals kronograf med valjoux verk och en charm som störst när de kostade 5-50k... ps. min första manuella autavia köpte jag för 6k...
 

Ryttaren

Rolex
Jahopp, tillbaka igen. 1163MH -71 pre-viceroy.

IMG_6573.JPG
 

Rholm

Cartier
Köpte en Tag Heuer 844/5. (Vänta med buandet, det är inte fel tråd)
På klockan satt en Heuer oyster länk. Efter lite googlande tror jag det kan vara till en 844 Monnin diver. Rätta mig mer än gärna!
Nån som vet mer? Ev. värde på länken? Notera 075MC på bild3. Kanske hjälper.
Tag Heuer 6.jpg
Tag Heuer 4.jpg
TagHeuer.jpg

Ser ut som det @Darren Cal.11/12 la upp lite tidigare i tråden, isåfall grattis :)
Skulle nog behållt det och letat upp en Monnin ;) eller sälja det snorbilligt till mig ;)
Grattis till trevlig klocka och länk
 

Hans Beck

Cartier
Tack! Ja jag har börjat förstå att det är ovanligt.
Såg den här snubben snacka om att han sällan sett det och begära 500 €:
http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?md=read;id=50195
Har inte fått klockan än, kanske kommer trivas med oyster. Men lockas trots allt av att ha original till klockan, jubilee dvs. Köper ett jubilee och provar mig fram.
Ni som läser detta och ev. vill köpa, lägg ett PM så säger jag till om/när det kommer ut till salu.
 
Topp