• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Heuer utan Tag, fast bara fejkvintage (re-edition kanske låter bättre)

Henrik A

Omega
Min relation till Tag Heuer började i slutet av 80-talet då jag som tonåring började läsa varenda biltidning jag kom över. Även på den tiden hade Tag Heur ett stort fokus på F1 vilket avspeglade sig i annonseringen och som biltokig tonåring blev Tag Heuer snabbt en (ouppnåelig) drömklocka. Rolex var för gubbigt och övriga statusmärken tämligen okända.

När klockintresset tog fart på riktigt för knappa 10 år sedan var relationen till TH långt ifrån bortglömd men jag tyckte (och tycker fortfarande) att stora delar av sortimentet kändes trist. Undantaget är den klassiska Monacon men inte heller den har riktigt lockat till ett köp. Men för något år sedan upptäckte jag en bortglömd modell som genast klickade, och idag kom det ett paket med just en sådan klocka...

En trist box
GdLC4fQ.jpg


En snyggare box.
R89YKCb.jpg


Som döljer en... Heuer Monza!
KQAXDZu.jpg


Det här är alltså en re-edition som inte har så mycket gemensamt med 70-talsmodellen Monza. Förlagan hette något helt annat men TH tyckte väl att Monza var ett roligare namn att återanvända. Och visst andas klockan racing!

tdB9nLm.jpg


Det här exemplaret är från 2007 (enligt certet, fast jag tror modellen slutade tillverkas något år tidigare?) och enligt säljaren ägd av en samlare som knappt använt klockan vilket jag inte betvivlar. Den är som ny.
CyDYowx.jpg

VPtTUlf.jpg

4Zd5IRO.jpg

jcTz0NI.jpg


Det enda som bär spår av användning är läderbandet.
CP5NNdN.jpg

sCIxFDN.jpg


Nykomlingen får konkurrera med en annan klassisk racingkronograf i klocklådan
uxhSQSw.jpg


Men de verkar trivas bra tillsammans
EUaDr5j.jpg


Toknöjd! :happyhappy:
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Snygg Monza. Har bara kollat på dina bilder via surfplattan, men jag kan inte se ref/serienummer.

Som du själv säger så tillverkades inte Monzan 2007 men på certet stämplas köpdatum:)

Jag hoppas att jag har fel angående ref & serienummer för det är en kalasklocka.
 
Topp