• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Heuer-verk Valjoux 72, finns sådana på marknaden?

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Är det någon som vet om något verk som ligger eller någon handlare?
Även om det är någon som har en prisbild om man skulle hitta ett.

Tacksam för inputs, ev ett litet projekt på gång.

/j
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Spännande! Inte för att jag vet vad du har på g men Valjoux 72 har jag förstått att det är svårt att hitta delar till. Hade själv denna 2446C med valjoux 72.



:)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Är det någon som verkligen kan bekräfta att deg är svårt med delar till Valjoux 72 så att det inte bara är lösa rykten?

Var inte till min lokala Tag Heuer-handlare (Klockmaster) i helgen och enligt honom var det helt lugnt att skicka iväg en 72:a på service.

Han var dock precis på väg att sälja en Police Quartz så jag vet inte riktigt hur bra koll han hade dock... :rolleyes:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Meddela gärna hur det går om du har lust. Intressant att veta hur jobbigt och svårt det är att hålla igång ett 72-verk!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Dåliga länkar - sorry - hann inte edit innan tiden gick ut. Är denna länk intressant för dig? http://www.onthedash.com/movements.shtml

Tack så mycket för det, det finns några olika typer av verk :(
Jag klippte in en bild från sidan på aktuellt verk
SOe4MPv.jpg

/j
 
Topp