Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Heuer

Diskussion i 'Vintage' startad av Anders Svensson, 6 april 2015.

1. Anders Svensson
    Trådstartare

Anders Svensson Bonde

Från:
    Malmö
  2. Silverminken

Silverminken Präst

Från:
    Skåne
    Var den inte lite dyr?

Icaras, Aquaracer2, Ako och 1 annan gillar detta.
  3. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Priset som minken påtalat.. högt!

4. Anders Svensson
    Trådstartare

Anders Svensson Bonde

Från:
    Malmö
    Ok, misstänkte det. Tack.

5. Ville_W

Ville_W Friends of KS

Från:
    Skåne
    Vänta nu lite, här finns mer att lära sig än att priset är för högt, säger jag som inte kan något om vintage Heuers. Säljaren hävdar att klockan är NOS och den ser ju onekligen fin ut men tritiumet på index matchar inte visarna och en första reaktion är att tavlan är utbytt men visarna möjligen original. Hur hänger det ihop med NOS? Kan det bli så pga av lång lagring eller bluffar säljaren månntro?

Aquaracer2 gillar detta.
  6. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Det är värre om lysmassan matchar perfekt. Mest frankenrolex eller fixade rolexsubar som ser ut på det viset.

NiklasArvid gillar detta.
  7. Rholm

Rholm Friends of KS

Tror säljaren är Abel Court, HeuerTime…...
    Känner ej personen men tror att han är super reko med sina klockor, samt som person.
    Fin klocka men med ett högt pris.
    Mvh

NiklasArvid gillar detta.
  8. Rholm

Rholm Friends of KS

Eller tror. Det är Abel menar jag.

9. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tycker det är svårt att döma ut klockan och säga att priset är för högt. Nos är nos och ganska ovanligt. Vad kostar en motsvarande i bruksskick? 8000 kr?

10. Rholm

Rholm Friends of KS

…..Han hade ett gäng sådana klockor han sålde på OTD förut, har jag för mig. Men priset är för högt för mig men det är en bra klocka, så priset är nog bra för någon.

11. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det gick ju en NNOS (near nos haha..) här på K&S för 7~. Den var pre TAG tom. vill jag minnas

12. PR1973

PR1973 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Fast det var den mindre modellen som ligger betydligt lägre i pris. Nu tycker jag iofs att det här är dyrt men en fin/ok men inte NOS av den här modellen kostar lätt 1000 usd och då kanske det inte känns helt off med det här priset. Fast det är nog en rätt liten krets av potentiella köpare...

Hade det varit en NOS pre-TAG av den här modellen hade priset varit helt ok. Fina ex av dom går lätt för 1500 usd idag.

Erik1 gillar detta.
  13. Darren Cal.11/12

Darren Cal.11/12 Stadsbo

Från:
    København
    Lørdags Heuer skål :happyhappy:

_jonte, marconimotet, PR1973 och 5 andra gillar detta.
  14. Andersml

Andersml Präst

Jag vill bara tillägga att säljaren Abel Court / Heuertime är fullständigt pålitlig och grymt kunnig på Heuer. Priset kan man diskutera men säljaren är 100% i alla fall.

Pictor, PR1973 och Darren Cal.11/12 gillar detta.